جهان در حمایت از قدس و غزه به پاخواست

مردم کشورهای مختلف جهان راهپیمایی ها و تظاهرات های گسترده ای را در همبستگی با قدس شریف و نوار غزه به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، هزاران نفر از مردم کشورهای اروپایی، اسلامی و عربی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در قدس اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.

 

در آلمان، صدها نفر در برلین در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم های فلسطین را در دست داشتند و شعار «الحریه لفلسطین» (آزادی برای فلسطین) و « أوقفوا القتل، أوقفوا الحرب » (کشتار را متوقف کنید و جنگ را متوقف کنید) را سردادند.

براساس اطلاعیه پلیس آلمان، نزدیک به 200 نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

همچنین گروه ها مختلف حامی فلسطین قصد دارند امروز در خیابان های برلین تظاهرات کنند.

این درحالی است که شهر فرانکفورت در تصمیم فوری از برپایی راهپیمایی هوادار فلسطینی ها در این شهر جلوگیری کرد و این تظاهرات امروز شنبه برپا نشد.

 

دهها نفر در شهر نیویورک آمریکا در همبستگی با ملت فلسطین در چهارراه بین جاده هشتم و خیابان 54 تظاهرات کردند و حملات رژیم صهیونیستی به مردم قدس و غزه را محکوم کردند.

نزدیک به یکصد نفر شعارهایی در حمایت از ملت فلسطین سردادند.

 

برگزارکنندگان تظاهرات در فرانسه اعلام کردند" امروز در حمایت از ملت فلسطین در پاریس تظاهراتی برگزار می شود. این درحالی است که براساس تصمیم دادستان این تظاهرات ممنوع است.

 

در بنگلادش نیز هزاران مسلمان در داکا در اعتراض به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه که دهها فلسطینی در این حملات جان باختند، تظاهرات کردند.

 

هزاران نفر از مردم اردن راهپیمایی را در شهرهای مختلف از حمله مناطق مرزی اردن با سرزمین های فلسطین برگزار کردند و این تجاوزات را محکوم کردند.

 

در موریتانی، شاهدان عینی گزارش دادند: نیروهای امنیتی تظاهرات حامیان فلسطین را که محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها برگزار شد، به هم ریختند و با استفاده از باتوم و گاز اشک تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

کد خبر 1056709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha