پرداخت چهارهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در بانک مسکن خراسان شمالی

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: شعب بانک مسکن استان در سال گذشته در بخش های مختلف چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند.

«مرتضی ناصری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: این میزان تسهیلات در بخش های مختلف مشارکت مدنی، فروش اقساطی خرید مسکن، قرض الحسنه، جعاله، مرابحه و در قالب هفت هزار و ۳۸۴ فقره پرونده تسهیلاتی پرداخت شده است.

 

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی افزود: در سالی که با تورم بخش مسکن آغاز شده بود و با رکود ادامه یافت، بانک مسکن سعی کرد با پرداخت انواع تسهیلگری های ممکن، گره گشای بخشی از دغدغه های مردم در راستای خانه دار شدن آنان باشد.

 

ناصری اظهارداشت: پرداخت یک هزار و ۷۱ پرونده تسهیلاتی خرید خانه به ارزش ۹۷۳ میلیارد ریالی امسال حکایت از رشد هفت درصدی پرداخت تسهیلات در این بخش به نسبت سال ۹۸ در استان دارد.

 

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی پرداخت تسهیلات جعاله در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۸ این رقم را ۵۰۲ میلیارد ریال و درقالب هزار و ۴۲۱ فقره پرونده تسهیلاتی اعلام کرد.

 

وی با اشاره به عامل تورم و عدم پیش بینی درست از قیمت تمام شده ساخت مسکن در سال گذشته گفت: تورم در سال گذشته پیش بینی قیمت تمام شده ساخت مسکن را دچار خطا کرده بود که همین مسئله مجتمع سازان را وادار به سکون و رکود ساخت و سازهای بخش مسکن کرد در این شرایط بانک مسکن با انواع تسهیلگری ها و انعطاف در سیاستهای اعتباری خود ضمن پرداخت ۶۶۷  فقره تسهیلات مشارکت مدنی ساخت به ارزش ۹۳۵ میلیارد ریال، سهم بسزایی در تحرک بخشی به تولید و ساخت واحد های مسکونی مورد نیاز در استان داشته است.

 

ناصری با اشاره به پرداخت ۸۲۹  فقره تسهیلات قرض الحسنه در بخش های مختلف به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال گفت: تسهیلات پرداختی در بخش قرض الحسنه در قیاس با رقم پرداختی سال ۹۸، با ۱۵ درصد رشد همراه بوده است.

 

وی با تاکید بر تعهد بانک مسکن به پرداخت تسهیلات کم بهره گفت: در شرایط اقتصادی کنونی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه راهگشای مشکلات مردم نیازمند است.

 

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی، میزان تسهیلات پرداختی در بخش ازدواج جوانان را نیز ۵۴۰ فقره پرونده تسهیلاتی به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

 

کد خبر 1057411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha