بررسی موضوع پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده از کشاورزان

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در نشست امروز بر پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده از کشاورزان تاکید کردند تا کشاورزان انگیزه تحویل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نشست امروز(27 اردیبهشت ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با حضور وزاری صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برگزار شد. در نشست امروز شرایط خرید گندم موردبررسی قرار گرفت. از آنجا که خشکسالی‌های اخیر اثراتی بر کشت دیم گندم داشته، در نشست امروز احتمال کمبود گندم و راهکارهای تامین آن بررسی شد.

 

شرکت بازرگانی دولتی روند خرید گندم را تشریح کرد و براساس گزارشات رسیده، با توجه به اینکه بخشی از گندم دیم به دلیل خشکسالی به بار ننشسته، نسبت به سال گذشته حدود 6 درصد کسری داریم.

 

این گزارش می افزاید: در نشست امروز بر پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده از کشاورزان تاکید شد تا کشاورزان انگیزه تحویل داشته باشند، ادامه داد: به نظر می‌رسد با تداوم روند کنونی شورای قیمت گذاری درباره بهای گندم، انگیزه کشت و تحویل گندم افزایش می‌یابد. همچنین موضوع کمبود جوجه یک روزه با حضور مسئولان مربوطه بررسی و مقرر شد در راستای تامین کمبود جوجه یک روزه ماهانه 20 میلیون قطعه وارد کشور شود و بانک مرکزی نیز در زمینه تامین ارز، اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 1057478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha