ظرفیت درآمدی بسیاری از خانواده ها در پی بیماری کرونا به صفر رسیده است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه های تقویت اقتصاد پسا کرونا گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها ظرفیت درآمدی شان به صفر رسیده است که نیاز به حمایت جدی دولت دارند.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر حمایت از اقتصاد پسا کرونا گفت: در این فاصله بیماری کرونا قشرها و گروه های زیادی آسیب دیده اند. در عین حالی که ما باید منابع مان را روی سرمایه گذاری های کلان باید بگذاریم باید از فعال شدن ظرفیت های موجود هم غافل نباشیم.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت های خالی و بلااستفاده در ظرفیت های مختلف کشور بسیار هستند. ما نیازمند ایجاد اشتغال فوری هستیم. بسیاری از خانواده ها توان شان را از دست داده اند و ظرفیت درآمدی شان به صفر رسیده است. ما درآمد و یارانه ای هم نداریم به آنها بدهیم. قطعا باید بلافاصله این اقشار تقویت شوند ولی راهش این است که این ظرفیت ها را فعال کنیم و اشتغال بیشتری ایجاد شود تا جمعیت بیشتری به کار گرفته شوند و منابع در جهت تولید بیشتر داخلی ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: ما باید موانع را از پیش پای تولیدکنندگان برداریم تا تولیدکننده بتواند رقابت کند و وارد بازارهای بین المللی شود و در عین حال از ظرفیت و دانش و فن دیگران نیز استفاده کند و کالایی با فناوری بالا تولید و صادر کند.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عملا بخشی از تقاضاها در حال حاضر سرکوب شده است که در واقع مردم در دوران کرونا نتوانسته اند تقاضایی داشته باشند. ما باید شیوه ها و روش هایی را به کار ببندیم که این تقاضاها وارد بازار شوند و از آن طرف هم حجم تولید اضافه شود و هزینه های تولید کاهش یابد.

 

وی اضافه کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای انجام شود که ظرفیت های بالقوه به بالفعل تبدیل شود تا ما بتوانیم تحرک بیشتری را در اقتصاد داشته باشیم. متاسفانه اقتصاد ما هم از تحریم و هم از سو مدیریت ها و هم از کرونا ضربه خورده است، از آن طرف این دولت بنیه و  توان مالی قابل توجه ای ندارد که بتواند فشارهای وارده به اقتصاد را جبران کند.

 

قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم تولیدکننده و هم مصرف کننده آسیب دیده است. تولیدکننده ما توانی برای افزایش ظرفیت و حل مشکلات اش را ندارد و معضلات جدی دارد. 

کد خبر 1057656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha