نماینده مکزیک در سازمان ملل حمله به مساجد در غزه را محکوم کرد

نماینده دائمی مکزیک در سازمان ملل استفاده نامتناسب از زور توسط نیروهای اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی و رسانه ها و همچنین حمله به مقدسات و مساجد در این شرایط را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « plenglish»،نماینده دائمی مکزیک در سازمان ملل استفاده نامتناسب از زور توسط نیروهای اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی و رسانه ها را محکوم کرد.

 

«خوان رامون د لا فوئنته» تاكید كرد : جای تعجب است که سازمان ملل هیچ گونه اقدام جدی برای متوقف کردن خشونت و حملات صهیونیست ها به نواز غزه انجام نمی دهد.

 

علی رغم وخیم تر شدن اوضاع در غزه ، شورای امنیت سازمان ملل هنوز نتوانسته است راه حلی برای پایان دادن به این درگیری ها ارائه دهد.

 

وی افزود: بلند کردن یک صدای متحد ، تلاش برای پایان دادن به خشونت ، محافظت فوری از غیرنظامیان فلسطینی ، احترام گذاشتن به قوانین بشردوستانه بین المللی و گفتگو برای پایان دادن به بحران غزه بسیار حیاتی است.

 

سفیر مکزیک تکرار کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید حمایت صریح خود را از هماهنگ کننده ویژه و گروه چهار جانبه برای برقراری صلح اعلام کرده و در ضمن از اقدامات میانجیگری دو جانبه حمایت کند.

 

وی افزود: هیچ چیز علیه مقدسات را توجیه نمی کند و تحت هر شرایطی حمله به کلیساها ، کنیسه ها ، مساجد یا سایر عبادتگاه ها اسفناک است.

 

فوئنته در نهایت تصریح کرد که بیت المقدس باید محلی برای همزیستی هماهنگ سه دین توحیدی باشد.

کد خبر 1057699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha