۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع تشنگی عشایر خراسان شمالی مصوب شد

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: سازمان امور عشایر برای تامین آب آشامیدن عشایر این استان، ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد.

«محمدرضا قلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: این میزان اعتبار در نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با رییس سازمان امور عشایر ایران و مدیرکل امور عشایری استان مورد توافق قرار گرفته است.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: تامین 40 هزار تُن نهاده دامی برای عشایر استان از دیگر مصوبه های این نشست بود این میزان نهاده در اختیار اداره کل امور عشایر خراسان شمالی قرار می گیرد تا در زمینه کاهش اثرات خشکسالی میان عشایر توزیع شود.

 

قلی پور اظهارداشت: به منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز، تسهیلات ویژه‌ای از محل ماده ۱۰ و ۱۲ صندوق توسعه ملی برای عشایر خراسان شمالی اختصاص داده شده است.

 

وی افزود: مقرر شد برای مدیریت عشایر خراسان شمالی در شهرستان مراوه تپه استان گلستان، اعتبار مصوبی به صورت ملی اختصاص پیدا کند تا در حوزه راه و هم در حوزه آب شرب مشکلات عشایر در این بخش حل شود.

 

وی گفت: همچنین مقرر شد به منظور حل مشکل آرد عشایر خراسان شمالی سازمان امور عشایر ایران پیگیری لازم را از طریق مرکز آمار ایران انجام و آمار 6 هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر که جمعیتی نزدیک به ۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود، اعلام کند.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: قول مساعد برای تسهیلات و اعتبارات تملکی برای استان در سال ۱۴۰۰ از مصوبه های دیگر این نشست بود.

 

 

کد خبر 1057743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha