همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان سمنان در سالروز فتح خرمشهربرگزارمی شود

سرهنگ سلامی گفت: همزمان با سالروز آزادسازی فتح خرمشهر همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان در شهرستان سمنان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان سمنان در سالروز فتح خرمشهر در سطح استان سمنان برگزار می‌شودگفت: این همایش بعد از ظهر دوم خرداد ماه با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به نفش برجسته جوانان غیور این استان در آزادی‌سازی خرمشهر، اظهارداشت: در عملیات غرورآفرین بیت المقدس از استان سمنان ۸۵ شهید از نیروهای مردمی و سپاه، ۱۰۷ شهید از ارتش و بیش از ۱۷۰ مجروح و جانباز تقدیم اسلام و انقلاب شد.

 

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در روز سوم خرداد برای نسل امروز امری ضروری است  اضافه کرد: جانبازی سربازان اسلام موجب شد تا حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان نیفتد و امروز از آن حادثه به عنوان غرور ملی یاد می‌شود.

 

سلامی با تأکید براینکه آزادسازی خرمشهر قله‌ افتخارات ملت ایران در دفاع مقدس است ادامه داد: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر قدرت دفاعی و نظامی ملت ایران را به رخ جهان کشاند و با برهم زدن معادلات سیاسی و نظامی دشمنان، انقلاب اسلامی مسیر جنگ را تغییر داد و باعث تقویت روحیه پیروزی در رزمندگان شد.

 

وی از برگزاری همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان در روز یکشنبه دوم خرداد ساعت ۱۸ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با حضور محدودی از پیشکسوتان دفاع مقدس، مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده شهدا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبردادوافزود: باید جامعه به ویژه نسل جوان را با  اتفاقات رخ داده در دوران جنگ تحمیلی آشنا کنیم.

 

مدیر پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس استان سمنان نیز در این نشست  با بیان اینکه وقوع جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی، به نیابت از آمریکا و اسرائیل و برای مقابله با انقلاب اسلامی بود اضافه کرد:  از سوی دیگر امنیت و اقتدار امروز کشور مرهون رشادت شهدا و جانبازان است لیکن به هر میزان از خاطرات و افکار و آرمان‌های شهدا گفته شود، همچنان نیازمند پرداختن به ابعاد روحی آنها هستیم.

 

سرهنگ «محمد نوروزیان» با اشاره به اینکه شهدا و جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس دفاع از حیثیت، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را به منصه ظهور رساندند، تاکید کرد: در آن برهه حساس از تاریخ، دفاع از خرمشهر برابر با دفاع از آبرو و حیثیت قلمداد می‌شد لذا کاری که در بیت‌المقدس انجام شد، عملیاتی شگرف بود.

کد خبر 1057862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha