کمیسیون‌های بهداشت و اصل ۹۰ پیگیری های لازم در مورد  ضرب و شتم  خبرنگار را انجام دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده تهران در مورد ضرب و شتم یک خبرنگار توسط حراست دانشگاه شهید بهشتی گفت: دو کمیسیون بهداشت و اصل ۹۰ پیگیر این موضوع باشند کمیسیون اصل ۹۰ هم اگر شکایتی آمد آن را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علی خضریان در  ادامه جلسه  علنی امروز چهارشنبه (۲۹اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: متاسفانه باخبر شدیم یکی از خبرنگاران به نام خانم فائزه مومنی در حال انجام وظیفه و گزارش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد برخورد حراست این دانشگاه قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  این خانم در حال تهیه گزارش درباره‌ی نحوه واکسیناسیون و بررسی ادعای وزارت بهداشت بوده مبنی بر این‌که واکسیناسیون براساس جدول و کد اعلامی صورت می‌گیرد، هنگامی که این خبرنگار در حال خروج از دانشگاه بوده حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی احساس کرده اخبار و اطلاعاتی در گوشی او و یا به صورت ضبطی وجود دارد با این خبرنگار درگیر می‌شوند که نتیجه آن آسیب دیدگی و شکستگی انگشتان دست این خانم بوده که اکنون پیچ و مهره در دست این خانم بعد از عمل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متاسفم که از دیروز تاکنون و بعد از این اتفاق به صورت رسمی از جامعه خبری و رسانه‌ای کشور عذرخواهی نکرده است. درخواست من از آقای نمکی وزیر بهداشت این است که به سرعت به این موضوع رسیدگی کنند اگر با متخلفان برخورد نشود و گزارش شفافی به کمیسیون بهداشت و مجلس داده نشود، حتما مجلس با این موضوع به طور جدی‌تر برخورد می‌شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: خبرنگاران عزیز با مشقت و سختی به دنبال تهیه گزارش و اطلاع رسانی به افکار عمومی هستند قطعا این برخورد پسندیده نیست.

قالیباف خاطر نشان کرد: دو کمیسیون بهداشت و اصل ۹۰ پیگیر این موضوع باشند کمیسیون اصل ۹۰ هم اگر شکایتی آمد آن را مورد بررسی قرار دهد.

 

کد خبر 1058059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha