پیام صالحی به جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی«یادگار»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی« یادگار» پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

«میراث فرهنگی بزرگ­ترین سرمایه ­اجتماعی و فرهنگی هر کشور و بیانگر هویت ماندگار ملت­ ها است، گذشته باشکوه سرزمین­  ها را بیان می­کند و چراغی فرا راه آینده و مسیر پیشرفت و توسعه می­ افروزد. از این رو حفظ، پاسداشت و معرفی آن به همگان به­ ویژه به نسل جوان امری ضروری  و ارزشمند است که می­ تواند در استحکام بخشی به هویت فرهنگی جامعه کارگشا و اثربخش باشد.

استفاده از ابزارهای هنري و سینمایی از جمله بهترین و اثرگذارترین روش­ ها برای شناساندن میراث فرهنگی است و فیلم ­های مستند در این راستا دارای ارزش افزون­ تر است.

جای خرسندی است که جشنواره فیلم یادگار که رویدادی خوش سابقه نزد اهالی فرهیخته سینما است، پس از سال­ ها دوباره قد برافراشته تا بار دیگر میراث فرهنگی را از دریچه دوربین مستندسازان کشور به شایستگی نمایان سازد.

سرزمین فرهنگ­ مدار و هنرخیز قزوین این روزها میزبان جشنواره­ای است که میراث بلند مرتبه و فاخر ایران اسلامی را از قاب جادویی فیلم مستند به تصویر می­ کشد تا  به جهانیان اعلام کند سرزمینی که حافظ گنجینه­ های ارزنده بشری است تا همیشه بر بلندای تاریخ  می­ درخشد.

با تشکر از عوامل و دست­اندرکاران جشنواره فیلم یادگار، امیدوارم این رویداد دریچه ­ای نو و مسیری تازه در پهنه گسترده فرهنگی کشور بگشاید.»

کد خبر 1058237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha