آموزش مهمترین رکن ارتقای فرهنگ عمومی است

نوذری با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن ارتقای فرهنگ عمومی است، گفت: اعطای اعتبارات برای آموزش در جامعه ما ناچیز است، با این شیوه اعطای اعتبارات مالی باید گفت متاسفانه آموزش در همه سطوح در جامعه ما در حال پس رفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «کوروش نوذری» امروز(29اردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال 1400به میزبانی نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه مقوله آموزش در ۱۵سرفصل شورای فرهنگ عمومی دیده نشده است، اظهار کرد: فرهنگ عمومی نیاز به آموزش دارد .

 

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه اعطای اعتبارات برای آموزش در  جامعه ما ناچیز است، افزود:  با این شیوه اعطای اعتبارات مالی به آموزش های تخصصی، فنی و حرفه ای و آموزش های لازم مبتنی بر رسیدن به شورای فرهنگ عمومی که بسیار ناچیز است باید گفت متاسفانه آموزش در همه سطوح در جامعه ما در حال پس رفت است.

 

وی ادامه داد: مقوله کرونا و رخوت و سستی که به واسطه عدم حضور در جامعه در کانال های آموزشی و پژوهشی مشاهده می شود مزید برعلت شده تا سطح آموزش در کشور پایین بیاید؛ همه ما در قبال این مقوله مسئول هستیم.

 

نوذری با اشاره به یکی از سرفصل های 15گانه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر حفظ سرمایه های اجتماعیف تصریح کرد: درآزمون انتخابات می بینید کسانی در رسیدن جامعه به شرایط فعلی نقش داشتند می خواهند بیایند مشکل را رفع کنند به نظرم باید نظام اجازه ندهد آنهایی که عملکرد مطلوبی در گذشته نداشتند وارد میدان شوند و با سوار شدن به امواج به نتایج برسند و خسارت که در گذشته ایجاد شده دوباره تجدید شود.

 

وی بیان کرد: متاسفنه امروز شاهد بروز و ظهور فقر تدریجی در دامان خانواده ها هستیم و توانایی خرید و انجام امورات زندگی روز به روز سخت تر می شود در حالیکه از امکانات و منابع غنی برخورداریم اما فقر در حال ریشه دواندن است .

 

نوذری با تاکید براینکه آموزش مهمترین رکن ارتقای فرهنگ عمومی است، گفت: به طور نمونه بستن کمربند ایمنی اول اجبار بود و بعد با آموزش مورد پذیرش قرار گرفت و تبدیل به هنجار شد؛ قوانین متعالی داشته باشیم اما در بحث اجرا همت لازم را به کار نبندیم کار به جایی نخواهیم برد.

 

کد خبر 1058240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha