فعالیت های کانون‌ های مساجد استعدادهای جوانان را شکوفا می کند

شریفی با اشاره به تاثیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: فعالیت کانون‌های فهمای چهارمحال و بختیاری در عرصه مباحث دینی و فرهنگی منجر به شکوفایی استعداد جوانان مسجدی می‌شود.

«ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: فعالیت کانون‌های فهمای چهارمحال و بختیاری در عرصه مباحث دینی و فرهنگی منجر به شکوفایی استعداد جوانان مسجدی می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بدون تردید مسجد نخستین پایگاه اجتماعی، دینی، فکری و سیاسی جهان اسلام به شمار می‌رود.

 

این مقام فرهنگی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بدون تردید مسجد نخستین پایگاه اجتماعی، دینی، فکری و سیاسی جهان اسلام به شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: اولین کاری که پیامبر اکرم (ص) بعد از ورود به مدینه انجام داد، ساخت مسجد بود که به عنوان مرکزیت دینی، آموزشی، تربیتی، قضایی جامعه آن روزگار تلقی می‌شد.

 

شریفی با اشاره به تاثیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در گسترش حضور قشر جوان در مسجد گفت: بیش از ۲ دهه از تاسیس کانون های مساجد می‌گذرد، رویکردی که توانست در کنار برنامه‌ های سنتی مسجد، سطوح دیگری از توانمندی ‌های جوانان مسجدی را به منصه ظهور برساند و فعالیت های فرهنگی از گذرگاه مسجد را به معنای خاص کلمه ارتقا دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان گفت: اکنون در بسیاری از مساجد شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری فعالیت ‌های این کانون ‌ها قابل توجه و تقدیر است.

 

وی اظهار کرد: فعالیت‌های کانون‌ های مساجد با نظم فراوانی با هدایت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال اجرا است و امیدوارم دایره اثربخشی این برنامه‌ها روز به روز گسترش یابد.

 

کد خبر 1058334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha