۶۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان بهزیستی پرداخت شد

مدیر اداره بهزیستی شیروان از پرداخت ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان تحت پوشش در سال گذشته خبر داد.

«علی‌اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان از پرداخت ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان تحت پوشش در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته این میزان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان و توانخواهان تحت پوشش جذب و پرداخت شد.

 

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان با اشاره به ایجاد بیش از ۱۳۰ شغل در شهرستان شیروان بیان کرد: طبق توافقاتی که در کارگره اشتغال و بانک های عامل داشتیم به ازای هر شغل مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است که در شهرستان شیروان تعداد ۱۳۰ شغل در زمینه های دامداری، کارگاه خیاطی، آرایشگری، سوپر مارکت و غیره برای مددجویان حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری ایجاد شد.

 

 

آرام تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار از اولویت های اصلی ایجاد اشتغال بوده و براساس تفاهم نامه های فی مابین با سازمان فنی و حرفه ای آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه ای را گذرانده و پس از اخذ گواهینامه جهت دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: تعهدات شهرستان شیروان برای سال گذشته در زمینه ایجاد و ثبت اشتغال در سامانه رصد تعداد ۱۰۳ شغل بود که با تلاش همکاران تعداد ۱۳۰ شغل برای مددجویان در این سامانه ثبت شد.

 

 

به گفته وی بهزیستی شیروان سه هزار و ۷۰۲ معلول را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۴۷ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، هزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

 

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1058347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha