اختصاص بخشی از تسهیلات مسکن روستایی به بازسازی مناطق زلزله زده

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بخشی از تسهیلات مسکن روستایی که هر ساله برای مقاوم سازی ابلاغ می شود، به بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله اختصاص می یابد.

 "علی روحانی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: سهم استان از تسهیلات مسکن روستایی، هر ساله حدود پنج هزار فقره است که امسال چهار هزار و 550 فقره تسهیلات ابلاغ شده و چهار هزار و 400 فقره به بانک ها معرفی شده است.

 

 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: تلاش داریم تا 150 فقره از تسهیلات مسکن روستایی به بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله سوق یابد.

 


وی گفت: پرداخت تسهیلات بازسازی باید در نشست هیات وزیران مصوب شود که این امر هنوز انجام نشده است.

 


روحانی اظهار داشت: در بررسی های انجام شده، ۹۸۱ واحد مسکونی روستایی در اثر زلزله نیاز به بازسازی پیدا کرده و ۵۲  واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد.

 


وی بیان کرد: منازل خشتی و گلی که در زلزله دچار خسارت جزئی شده در لیست نیاز به بازسازی آمده  و از این رو تسهیلات تعمیری به این واحدها پرداخت نمی شود و باید تخریب و بازسازی شود.

 


به گفته معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی وقوع پس لرزه ها سبب شده تا خسارت ها در واحدهایی که در زلزله روز دوشنبه دچار آسیب شدند، تشدید شود.

 


زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه گذشته مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهرهای سنخواست، آشخانه و گرمه و جاجرم و روستاهای اطراف را لرزاند.

 

 

کد خبر 1058350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha