کانون های فرهنگی هنری در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور

برپایی جلسات بصیرت افزایی و روشنگری، اجرای پویش های مختلف «حضور باشکوه و انتخاب اصلح» در فضای مجازی و برگزاری مسابقات مختلف با مضامین انتخابات ۱۴۰۰ و ... از جمله اقدامات فعالان کانون های مساجد خراسان جنوبی برای برگزاری یک انتخابات پرشور است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: متعاقب مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ دوازدهم اسفند ماه ١٣٧١ و تحت عنوان مصوبه ٣٠٢ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارایه طرح‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی محول کرد، مقرر گردید از باب احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیأتی را در راستای هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد کرد. این هیأت بعد از شکل‌گیری و فعالیت به ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرت یافت.

 

شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، که امروز یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند، از سال ١٣٧٢ رسماً آغاز به فعالیت کرده و تاکنون مأمن صدها هزار نوجوان و جوان علاقه‌مند و مستعد بوده است.

 

فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول این‌ سال‌ها همواره در برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی از جمله راهپیمایی ها، انتخابات و ... نقش موثری داشته اند و امسال نیز با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه «بیماری کرونا» با علم به رسالت مهم خود، باز هم در صحنه بصیرت افزایی و روشنگری قدم گذاشته اند تا شاهدی انتخاباتی باشکوه در ۲۸ خرداد باشیم.

 

یکی از مهمترین پایگاه‌ های اخذ رای مردمی در تمامی انتخابات، مساجد به عنوان پایگاهی برای دفاع از اسلام، انقلاب و اهداف عالیه این نظام بوده و هستند و در انتخابات ۲۸ خرداد نیز این مساجد، دوباره با حضور پرشور مردم، به صحنه عملی انتخاب ۱۴۰۰ تبدیل خواهند شد.

 

 

برگزاری جلسات بصیرت افزایی در کانون صاحب الزمان(عج)

«فاطمه نظری» مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان به خبرنگار شبستان گفت: برگزاری جلسات بصیرت افزایی و روشنگری برای حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های اخذ رای از جمله برنامه‌هایی است که تا برگزاری انتخابات در این کانون دنبال می‌کنیم.

 

وی افزود: سردار سلیمانی در طول عمر بابرکت خود، همواره از هیچ کار و تلاشی برای تامین امنیت مردم فروگذار نکرد؛ بنابراین عدم حضور در پای صندوق های اخذ رای به معنای پایمال کردن خون سردار شهید سلیمانی است.

 

نظری با تاکید بر اینکه یک رای هم در سرنوشت کشور،‌ تاثیر بسیار زیادی دارد، ادامه داد: به دلیل همین حساسیت،‌ روشنگری برای انتخاب فرد اصلح و حضور پرشور را علاوه بر گستره روستای آسفیچ، در دیگر روستاها نیز در دستور کار قرار داده ام.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر فضای حقیقی، با توجه به شرایط خاص کشور برای بیماری کرونا، تلاش کرده ام در فضای مجازی نیز برای تشویق مردم به حضور پرشور در پای صندوق های رای نیز فعال باشم.

 

 

برگزاری مسابقه پیامکی«انتخابات ۱۴۰۰» توسط کانون مائده آیسک

«محمد بنی اسدی» مسئول فرهنگی کانون مائده آیسک هم با بیان اینکه تاکنون سه نشست بصیرتی با موضوع انتخابات در کانون برگزار شده است، افزود: این نشست ها به منظور افزایش مشارکت مردم در انتخابات و بیان ویژگی های فرد اصلح برگزار شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: در سطح شهر پوسترهایی با عناوین انتخابات، سخنان مقام معظم رهبری درباره این موضوع و اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات توسط کانون پخش شده است و نصب 2 بنر نیز با موضوع انتخابات در دستور کار قرار گرفته است.

 

بنی اسدی با اشاره به اینکه مهم ترین اقدام کانون در زمینه انتخابات برگزاری پویش «حضور باشکوه و انتخاب اصلح» در فضای مجازی است، ادامه داد: در راستای اجرای این پویش اقدام به پخش پوستر، عکس و ویدئوهایی با موضوع سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات پرداخته شده است.

 

مسئول فرهنگی کانون مائده آیسک با بیان اینکه مسابقه پیامکی «انتخابات 1400» به همت کانون برگزار می شود، افزود: شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و هر روز به پنج نفر از کسانی که جواب صحیح سوالات را ارسال کنند جوایزی اهدا می شود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بچه های مسجد همواره به پای صندوق های رای می آیند و در انتخابات شرکت می کنند باید کانون ها برای تشویق و ترغیب سایر اقشار باید به میدان بیایند تا آمار مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهند.

 

 

روستای بیهود صحنه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای

«نعمت الله اطمینان» کانون مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت روستای بیهود قاین هم در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: در جوامع روستایی امام جماعت مسائل روز را همواره مطرح و گوشزد می کند و در روستای بیهود به عنوان یک روستای شهید پرور که ۴۲ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، تاکید بر حضور پرشور در انتخابات همواره بوده و است.

 

وی گفت: مردم همانطور که در مناسبت‌های ملی مذهبی پررنگ شرکت می کنند باید در انتخابات ۲۸ خرداد نیز حضور پرشور داشته و کاندیدای مورد نظر خود را با رای دادن، انتخاب کنند.

 

اطمینان با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر جمعیت روستای بیهود است، افزود: به دلیل همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، شاهد یک حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

 

وی رای دادن را به منزله احترام به اهداف شکل گیری نظام دانست و گفت: با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی روستای بیهود، یک انتخابات پرشور را با حضور حداکثری مردم شاهد خواهیم بود.

 

 

حضور پرشور مردم در انتخابات دشمن را وادار به عقب نشینی می کند

«مریم نذری» مدیر کانون شهید حججی حاجی آباد بیرجند هم به خبرنگار شبستان گفت: روشنگری برای شرکت باشکوه مردم در انتخابات، برگزاری نشست های بصیرت افزایی برای انتخاب اصلح، همفکری با صاحبان فکر و اندیشه و سیاستمداران دین مدار در دستور کار قرار دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه هرچه حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیشتر و پرشورتر باشد، دشمن از اهداف خود عقب نشینی بیشتری می کند، تاکید کرد: شرکت بیشتر و انتخاب فرد اصلح، تاکیدی قاطعانه بر حمایت از نظام و انقلاب و بیانات رهبر معظم انقلاب است.

 

نذری یادآور شد: مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر موجب گلایه‌های مردم از برخی مسئولان شده است اما این مشکلات و فشارهای اقتصادی، هرگز نباید موجب عدم حضور در پای صندوق‌های رای شود.

 

وی شرکت در تعیین سرنوشت را حق تمامی مردم دانست و یادآور شد: این حق با حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح به سرانجام می‌رسد.

 

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» دبیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام مردم سالاری دینی است که از بالاترین مسئول کشور رهبری (به صورت غیرمستقیم) تا شورای اسلامی روستا با نظر مردم انتخاب می‌شوند.

 

وی با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت‏ خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند» ادامه داد: اکنون بستر آماده است و مردم باید انتخاب کنند و از بین بهترین‌ها، نخبگانی که شورای نگهبان تایید می‌کند یک شخص را به عنوان سکاندار قوه مجریه انتخاب و در شورای اسلامی شهر و روستا نیز با انتخاب افراد شایسته، باعث ارتقای شاخص‌های مختلف شوند.

 

حجت الاسلام سبزه کار با تاکید بر اینکه این انقلاب متعلق به مردم است و دفاع از آن نیز بر عهده خود مردم است، گفت: حال که چهل سال از عمر بابرکت این انقلاب می‌گذرد، راه رسیدن به کمال از همیشه هموارتر شده است و نیاز به اتحاد ملی و وحدت و انسجام برای ایستادگی هرچه بیشتر در مقابل توطئه‌های دشمنان بیشتر است.

 

وی افزود: فشارهای اقتصادی در چند ماه اخیر جای گلایه مردم را از دولتمردان و مسئولان نه نظام باز گذاشته است اما مردم باید دقت کنند و بدانند که قهر با صندوق‌های رای، راه نشان دادن گلایه‌ها نیست چرا که اینگونه با دشمنان همنوا شده‌ایم.

 

وی بر شناخت حق و انتخاب و رای دادن به آ‌ن تاکید کرد و گفت: از نظر شرعی و عرفی باید در سرنوشت چهار ساله کشور سهیم باشیم و بی تفاوتی نسبت به انتخاب رئیس جمهور برای این کشور، درست نیست.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: باید به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه کنیم چرا که معظم له افق و اینده کشور را روشن می‌بینند، باید دولتی انقلابی و حز‌ب‌اللهی انتخاب کنیم که نگاه به داخل داشته باشد و با حفظ عزت انقلاب اسلامی ایران، تعاملات بین المللی را مد نظر قرار دهد.

 

وی تاکید کرد: راه تحقق این مهم،‌ انتخاب فردی اصلح است تا به قوی شدن ایران در تمامی حوزه های دفاعی، اقتصادی، اجتماعی و ... کمک کند و کشور را روی ریل اصلی برگرداند؛ مردم با انتخاب اصلح،‌ دوباره امید به جامعه بر می گردانند و ایرانی قوی را در چهله دوم انقلاب، نظاره گر و زمینه ساز ظهور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام سبزه کار از بچه‌ های مسجد خواست برای حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای زمینه‌سازی کنند و با بصیرت افزایی و دعوت چهره به چهره از مردم برای شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح، ریاست قوه مجریه را با سبد بالایی برای چهار سال انتخاب کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1059068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha