حضور در انتخابات حق یا تکلیف؟

امام جمعه شهر مود می گوید: شرکت در انتخابات حق نیست اما تکلیفی است که حق هم در آن نهفته شده و فرق بین حق و تکلیف این است که حق قابل ترک و تفویض بوده اما تکلیف قابل ترک و واگذاری نیست.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی و متکی بر آرای مردم است و 28 خرداد ماه امسال دو کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد و با توجه به شرایط حساس فعلی حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات حائز اهمیت بوده و جلوه ای از اقتدار نظام است.

 

به اعتقاد کارشناسان انتخابات، مشارکت مردم در هر کشور باعث بالا رفتن قدرت سیاسی آن کشور می شود و در این برهه زمانی، دوستان و دشمنان نظام نگاهشان به این انتخابات است که چگونه مردم با حضورشان در آن از آرمان های انقلاب اسلامی صیانت می کنند.

 

از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و در برهه زمانی 43 ساله، مردم غیور ایران در زمان مشکلات با رغبت بیشتری در پای صندوق های رای حاضر شده و جواب دندان شکنی به دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب دادند در شرایط فعلی که کشور به دلیل تحریم های ظالمانه با مشکلاتی اقتصادی روبه رو است مردم با حضور باشکوه خود پای صندوق های رأی علاوه بر اعلام وفاوداری خود به نظام، مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد.

 

رصد انتخابات

یکی از شهروندان با بیان اینکه وظیفه شرعی ما حضور در پای صندوق های رأی است، می گوید: دشمنان ایران امسال بیشتر از گذشته حضور مردم در پای صندوق های رای را رصد می کنند و برای خنثی شدن توطئه دشمنان باید با جان و دل در انتخابات شرکت کنیم.

 

«رمضانی» می افزاید: حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی، جلوی بسیاری از تهدیدهای دشمنان را می‌گیرد و به همین دلیل دشمنان به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق‌های رأی هستند و برای این منظور از شیوه‌ها و روش های گوناگون استفاده می‌کنند و می طلبد مردم هوشیار بوده و فریب دشمنان به ظاهر دوست را نخورند.

 

 

https://s4.uupload.ir/files/33_wec0.png

 

شرکت یا عدم شرکت در انتخابات

شهروند دیگری در خصوص شرکت در انتخابات می گوید: با توجه به شرایط اقتصادی و ... هنوز تصمیم جدی برای شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات نگرفته ام.

 

«هاشمی» گریزی به انتخابات ریاست جمهوری در سال های گذشته می زند و می افزاید: چه تضمینی وجود دارد که رئیس جمهور منتخب هم بعد از انتخاب مشکلات اقتصادی مردم را حل کند؟

 

وی که بازنشسته یکی از ارگان های دولتی است، ادامه می دهد: چهار فرزند دارم که دو فرزندم به خانه بخت رفتند و با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش تورم، قادر به تأمین جهیزیه برای دخترم نیستم و به همین دلیل به بهانه های واهی خواستگارهای دخترم را رد می کنم.

 

وی از رئیس جمهور منتخب می خواهد به فکر اقشار ضعیف جامعه، بازنشستگان و... بیشتر از پیش باشند چرا که در ایام کهنسالی علاوه بر افزایش بیماری ها تعداد خانواده هم با ازدواج فرزندان بیشتر شده و فشار اقتصادی زیادی بر خانواده تحمیل می شود.

 

 

 

شهروند 31 ساله دیگری می گوید: علی رغم میل باطنی با توجه به گرانی و مباحث اقتصادی،‌ افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم و ... در انتخابات شرکت می کنم چرا که نمی خواهم دشمن شاد باشیم.

 

«علی آبادی» گریزی به مشکلات اقتصادی، افزایش تورم، بالا رفتن سن ازدواج جوانان و... می زند و می گوید: متأسفانه قبل از انتخابات همه کاندیداها شعارهای خوب و دهان پر کنی می دهند اما بعد از انتخابات خبری از اجرایی شدن آن دیده نمی شود.

 

وی در ادامه به جوسازی دشمنان در فضاهای مجازی اشاره می کند و می گوید: دشمنان مدت ها است تبلیغات سوء خود را علیه انتخابات ایران شروع کردند و با کمک ابزارهای مختلف به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق ها هستند و می طلبد مردم با غیرت ایران با حضور خود بار دیگر، برگ زرینی در تاریخ کشور رقم بزنند.

 

 

شرکت در انتخابات حق یا تکلیف؟

امام جمعه مود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند از انتخابات به عنوان یکی از مباحث روز و مهم یاد می کند و می گوید: تمرکز بر ریشه های انتخابات نشان دهنده این مهم است که انتخابات جایگاه دینی دارد.  

 

حجت الاسلام «حسین فلسفی راد» با اشاره به این مهم که امروزه انتخابات یک نوع وفاداری ملت و امت به حاکمیت به عنوان الگوی نظام است، می افزاید: بیعت هم وفاداری بین مردم، امام معصوم و پیامبر است.

 

وی در مورد این نکته که شرکت در انتخابات حق است یا تکلیف، می گوید: شرکت در انتخابات حق نیست اما تکلیفی است که حق هم در آن نهفته شده و فرق بین حق و تکلیف این است که حق قابل ترک و تفویض بوده اما تکلیف قابل ترک و واگذاری نیست.

 

حجت الاسلام فلسفی راد به استناد علمای دین و سیاست می گوید: انتخابات یک تکلیف است که حق ترک، تفویض و واگذاری آن را به دیگران نداریم و باید هر شخص خود در انتخابات برای رقم زدن سرنوشتش حضور یابد.

 

وی با بیان اینکه سرنوشت هر فرد را خود او تغییر می دهد، یادآور می شود: چنانچه سرنوشت خود را به گونه ای رقم بزنیم که جامعه اسلامی و مسلمانان آسیب ببینند در پیشگاه خداوند مدیون هستیم و بر این اساس عدم شرکت در انتخابات و به دنبال آن پایین آمدن میزان و درصد مشارکت باعث طمع و آسیب رساندن دشمنان به نظام شده و ما در این زمینه مدیون هستیم.

 

امام جمعه مود از همه مردم به خصوص مردم فهیم خراسان جنوبی می خواهد با حضور با شکوه خود در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام بیافرینند.

 

حجت الاسلام فلسفی راد با بیان اینکه انقلاب ما مشکلی ندارد و مشکل بر سر انتخاب است، ابراز امیدواری می کند: بر اساس رهنمون های مقام معظم رهبری و نقشه راه ایشان  مبحث انتخابات به بهترین نحو با انتخاب فرد اصلح برگزار شود چرا که بسیاری از مشکلات جامعه با انتخاب فرد اصلح از بین می رود.

 

نکته پایانی

این روزها در فضاهای مجازی و... شاهد تناقض گویی های دشمنان و کشورهای استعمارگر در خصوص انتخابات ایران هستیم دشمنانی که برای برگزاری انتخابات در کشور خودشان با بهره گیری از ابزارهای مختلف مردم خود را برای حضور در انتخابات خود دعوت می‌کردند اما زمانی که موضوع انتخابات در ایران مطرح می‌شود سیاست‌ کاهش مشارکت مردم پای صندوق‌های رای به روش‌های گوناگون را اجرا می‌کنند تا با نیرنگ و توطئه وانمود کنند که مردم ایران در صحنه انتخابات شرکت نکرده و میزان مشارکت مردم پایین است. چه خوب است مردم فهیم و غیرتمند ایران این بار هم به دور از مشکلات اقتصادی و... با حضور باشکوه خود مشت محکمی بر دهان یاده گویان نظام بزنند.

 

 

 

کد خبر 1061995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha