فرهنگیان زمینه ساز حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای

فرهنگیان قشر وسيع وتاثيرگذاری در جامعه هستند که معادلات سياسی و فضای انتخاباتی را با كنشگری خود تغيير و جهت مي‌دهند و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با وجود مسائل و مشكلاتی كه با آن دست به گربيان هستند همچنان اعتبار و جايگاه‌شان در جامعه حفظ شده است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ این روزها که فضای انتخاباتی کشور داغ تر می شود اقشار و اصناف مختلف نیز فعالیت خود را بیش از گذشته آغاز می کنند. یکی از اقشاری که نقش موثری در برگزاری انتخابات دارند فرهنگیان هستند.

 

فرهنگیان قشر وسيع و تاثيرگذاری در جامعه هستند که معادلات سياسی و فضای انتخاباتی را با كنشگری خود تغيير و جهت مي‌دهند و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با وجود مسائل و مشكلاتی كه با آن دست به گربيان هستند همچنان اعتبار و جايگاه‌شان در جامعه حفظ شده است و مردم به آن ها بيشترين اعتماد را دارند.

 

*نقش بی بدیل فرهنگیان در برگزاری انتخابات

بیش از یک میلیون فرهنگی در واحدهای آموزشی سطح کشور مشغول به خدمت هستند و در دورترين نقاط و حتی روستاهای دور افتاده و محروم كه دولت هيچ نهاد و نماينده‌ای ندارد حضور دارند.

 

در تمامی دوره های انتخاباتی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون می توانیم مشاهده کنیم که بیش از نیمی از صندوق های اخذ رای در مدارس مستقر شده اند و فرهنگیان نيمی از دست‌اندركاران انتخابات در قالب هيات‌های اجرايی و نظارتی را تشکیل می دهند و حضوری فعال در برگزاری انتخابات دارند.

 

اکنون در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصتی فراهم شده است تا به نقش فرهنگیان در برگزاری هر چه بهتر این رویداد بزرگ و تاریخی کشور بپردازیم چرا که از هر چه بگذریم نمی توانیم جایگاه و نقش فرهنگیان در برگزاری این حماسه ها را در نظر نگیریم.

 

 

*نقش مهم معلمان جهت حضور رای اولی ها در انتخابات

«عاطفه سلامی» یکی از دانش آموزانی است که امسال برای اولین بار می تواند در سرنوشت کشورش شرکت کند. وی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: برای شرکت در انتخابات بسیار شوق دارم چرا که می توانم برای اولین بار نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور به جهانیان نشان دهم.

 

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه همه مردم است، افزود: اگر مردم می خواهند سرنوشت خوبی داشته باشند باید به میدان انتخابات بیایند و به فردی اصلح رای بدهند تا در طول 4 سال آینده از رای خود پشیمان نشوند چرا که پشیمانی سودی ندارد.

 

این دانش آموز بیرجندی در خصوص نقش معلمانش برای تشویق در انتخابات اظهار کرد: معلمان با روشنگری و نشان دادن راه درست و اهمیت حضور در انتخابات باعث تشویق و ترغیب دانش آموزان رای اولی برای شرکت در انتخابات می شوند و این بسیار اهمیت دارد.

 

سلامی گفت: از رئیس جمهور آینده درخواست دارم تا وعده ای به مردم ندهد که نمی تواند عملی کند چرا که این مردم بیش از 40 با وجود تمام سختی ها و تحریم ها پای انقلاب اسلامی ایستادند و انتظار ندارند که خون شهدایشان به دست یک نفر پایمال شود.

 

*نقش معلمان در انتخاب فرد اصلح

«علی عباسی» یکی دیگر از رای اولی های خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان کرد: همواره از رای اولی ها به عنوان آینده سازان کشور یاد می شود اما در عمل به چشم بچه به این قشر نگاه می کنند.

 

وی در ادامه گفت: از رئیس جمهور آینده درخواست دارم تا راه را برای حضور جوانان در عرصه های مختلف باز کند و بگذارد جوانان استعدادهای خود را نشان دهند و مطمئنا پشیمان نخواهد شد.

 

این دانش آموز بیرجندی با بیان اینکه معلمان بهترین راهنمایان رای اولی ها هستند، افزود: رای اولی ها همواره از معلمان خود حرف شنوی دارند و خدا را شکر معلمان نیز راه درست را بر اساس آیات و روایات به رای اولی ها نشان می دهند.

 

عباسی در ادامه اظهار کرد: معلمان در زمینه نحوه انتخاب فرد اصلح نقش موثری را می توانند ایفا کنند و همواره بر روی موضوع حضور حداکثری در انتخابات تاکید داشتند چرا که با این کار می توانیم اقتدار کشور را افزایش دهیم.

 

 

*روشنگری و آگاه سازی وظیفه اصلی فرهنگیان

«زهره خانم» یکی از معلمان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: ۲ دوره است که به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی در پای صندوق های اخذ رای به دلیل احساس مسئولیت حضور دارم.

 

وی با اشاره به ویژگی های مدنظر برای انتخاب فرد اصلح گفت: به نظر بنده فرد اصلح کسی است که پایبند به نظام جمهوری اسلامی باشد و عدالت محوری را پیشه کار خود قرار دهد و عملکرد قابل قبولی در حوزه های خود داشته باشد.

 

این معلم بیرجندی با بیان اینکه فرهنگیان اکثریت اقشار خراسان جنوبی را تشکیل می دهند، افزود: فرهنگیان می توانند در برگزاری و حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش مهمی را ایفا کنند چرا که روشنگری و آگاه سازی وظیفه اصلی معلمان و فرهنگیان است.

 

وی گفت: به عنوان یک فرهنگی از رئیس جمهور آینده درخواست دارم تا به وضعیت اقتصادی مردم رسیدگی کند و از هیچ تلاشی دریغ نکند چرا که مردم اکنون در وضعیت بسیار سختی زندگی می کنند.

 

*رسیدگی به وضعیت معیشت مردم درخواست فرهنگیان

«علی آقا» یکی از مدیران مدارس خراسان جنوبی است که در همه دوره های انتخابات به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی همکاری داشته است در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: شرکت و کمک به برگزاری انتخابات تکلیف شرعی یک فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگیان اکثریت جامعه را تشکیل می دهند، افزود: به همین دلیل فرهنگیان می توانند در زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش مهمی را ایفا کنند.

 

معلم بیرجندی در ادامه گفت: معلمان می توانند انگیزه رای اولی ها را برای حضور در انتخابات افزایش و راه درست تشخیص فرد اصلح را به آنان نشان دهند تا در بزرگترین و اولین اتفاق سیاسی زندگیشان اشتباهی مرتکب نشود.

 

علی آقا بیان کرد: درخواست اکثر فرهنگیان از رئیس جمهور آینده این است که به معیشت مردم به خصوص کشاورزان و محرومان رسیدگی کند.

 

*معلمان پیشرو در مواقع حساس تاریخ انقلاب اسلامی

«محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با تاکید بر نقش فرهنگیان در برگزاری یک انتخابات پرشور گفت: فرهنگیان طی ۴۰ سال اخیر در تمامی صحنه ها از جمله انتخابات حضور موثر و پررنگی داشتند.

 

وی با بیان اینکه معلمان یکی از عوامل مهم و موثر برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت بالا هستند، افزود: مشارکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و قانونی است و این تکلیف بر دوش همه اقشار به خصوص معلمان به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت قرار دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: فرهنگیان به عنوان یکی از مهم ترین عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات تلاش خواهند کرد تا بستر لازم برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند.

 

واقعی با تاکید بر اینکه معلمان همواره در مواقع حساس تاریخ انقلاب اسلامی پیشرو بوده اند، ادامه داد: معلمان به عنوان خادمین انقلاب اسلامی باز هم به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل خواهند کرد و به میدان انتخابات خواهند آمد.

 

وی در خصوص وظیفه معلمان در قبال رای اولی ها گفت: معلمان می توانند برای رای اولی ها نقش مشوق و راهنما را ایفا کند و قطعا معلمان از اظهار نظرهای شخصی پرهیز می کنند و به بیان ویژگی های فرد اصلح از زبان مقام معظم رهبری خواهند پرداخت.

 

*آمادگی یک هزار شعبه اخذ رای در مدارس و مساجد خراسان جنوبی

«مهدی قهرمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حدود یک هزار شعبه در مدارس و مساجد خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فعال کردن سامانه شعبه یاب در استان گفت: در زمان انتخابات مردم با استفاده از این سامانه می توانند شعبه اخذ رای نزدیک به منزل خود را شناسایی کنند.

 

وی با بیان اینکه طبق آمار کشوری فرهنگیان حدود ۷۰ درصد از عوامل اجرایی انتخابات را تشکیل می دهند، افزود: در خراسان جنوبی نیز بخش قابل توجهی از عوامل اجرایی و نظارتی در انتخابات را فرهنگیان شامل می شوند.

 

قهرمانی با اشاره به اینکه فرهنگیان رابطه نزدیکی با دانش آموزان و والدین آن ها دارند، ادامه داد: به همین دلیل می توانند یک نقش تبیینی و تبلیغی خوبی را جهت افزایش روحیه مشارکت بین دانش آموزان رای اولی ها داشته باشند.

 

دبیر ستاد انتخاباتی خراسان جنوبی گفت: نقش فرهنگیان یک نقش اساسی و اجتناب ناپذیر در ایجاد روحیه نشاط برای حضور حداکثری و آگاهی بخشی در انتخابات است و نمی توان این نقش را نادیده بگیریم.

 

 

 

کد خبر 1059094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha