بستری ۴۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران

موسوی گفت: هم اکنون ۴۹۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی مازندران بستری هستند.

 «سید عباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت تعداد ۱۴۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون ۴۹۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۲۹ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

موسوی با بیان اینکه در جریان کنترل شیوع کرونا و بیماری کووید ۱۹ در کشور از جمله مازندران ، مدیون هم افزایی مردم و مسئولان با نقش آفرینی خیرین هستیم، گفت: استان مازندران امروز با پشت سر گذاشتن موج چهارم شیوع کرونا ، در روند کاهشی شما بیماران بستری قرار گرفته است.

 

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد و افزود: برای شکست کرونا تا پیش از فراگیر شدن تزریق واکسن در کشور تنها راه رعایت پروتکل های بهداشتی بویژ ه زدن ماسک است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر این که زدن ماسک به هیچ وجه نباید مورد بی توجهی قرار گیرد ، هشدار داد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به خصوص اصناف و مشاغلی که با ارباب رجوع سر و کار دارند و پرازدحام محسوب می شوند ، می تواند درگیری استان را در ابتلا به ویروس کرونا افزایش دهد.

 

کد خبر 1059357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha