مساجد محور فعالیت های مناطق خود باشند

فلاح لاله زاری گفت: مساجد باید در هر منطقه محور فعالیت ها و مرکزی برای حل مسایل و مشکلات مناطق پیرامونی خود باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛« فرشید فلاح لاله زاری»در نشستی با امام جمعه ،مسئولان و موثرین فرهنگی و اجتماعی بخش کالپوش در مسجد جامعه شهر رضوان با اشاره به يکي از درخواست هاي مهم شهيد سليماني مبني بر اينکه مساجد بايد در هر منطقه محور فعاليت ها و مرکزي براي حل مسايل و مشکلات مناطق پيراموني خود باشند گفت: مساجد با توجه و توسعه فعاليت هاي فرهنگي هنري نيازهاي مردم را برطرف کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به درخواست های مطرح شده در این نشست تاکید کرد: با تدوین و مبادله تفاهم نامه ای باید برنامه های خاصی در این منطقه در سال 1400 اجرایی شود.

 

وی همچنین به محدودیت های اعتباری در کشور و استان اشاره کرد و گفت: این نیازها و درخواست ها باید متناسب با شرایط اعتباری تعریف و طراحی شود تا زمینه اجرایی پیدا کند.

 

فلاح لاله زاری توجه به روستاها و شهرهایی که مرکز شهرستان نیستند را از راهبردهای امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بیان کرد و افزود: در نظر است با مشارکت نهادهای مردمی و کانون های مساجد و موسسه های قرآنی برای روستاها و اینگونه شهرها فعالیت های فرهنگی وهنری تدوین و اجرا شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فعالیت های فرهنگی را امری دراز مدت و دیربازده دانست و متذکر شد: از یک نهال نمی توان در شروع کار انتظار بار و میوه داشت و باید با صبر و تحمل و انجام فعالیت های کوچک، اقدامات را آغاز و توسعه داد.

 

در این نشست مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان،معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل،روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای شاهرود و میامی و مسئولان بخش کالپوش در مسجد جامع شهر رضوان حضورداشتند.

کد خبر 1059480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha