زلزله به بیش از ۱۳۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت زد

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: زلزله دوشنبه هفته پیش به هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای سه شهرستان استان خسارت وارد کرده است.

علی روحانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در زلزله اخیر هزار و 245 واحد مسکونی در روستاها و شهرها نیاز به بازسازی و 57 واحد نیاز به تعمیر پیدا کرده است.


 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: زلزله سبب شده تا 252 واحد در روستاهای گرمه، 679 واحد در روستاهای جاجرم و 98 واحد در روستاهای مانه و سملقان نیاز به تخریب و بازسازی پیدا کند.

 

 

وی تصریح کرد: در مجموع هزار و 29 واحد مسکونی نقاط روستایی استان نیاز به بازسازی دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در نقاط شهری جاجرم هم 171 واحد و در شهرهای گرمه هم 45 واحد و در مجموع 216 واحد مسکونی شهری نیاز به بازسازی دارد.

 

 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در روستاهای گرمه 38 واحد و در روستاهای جاجرم 19 واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.

 

 

روحانی اظهار داشت: واحدهای خشتی و گلی که در زلزله اخیر دچار خسارت جزئی شده اند هم به عنوان نیاز به نوسازی قلمداد شده تا مقاوم سازی این واحدها با استفاده از تسهیلات، شتاب گیرد.

 

 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در زلزله اخیر، خانه های خشتی و گلی بیشترین خسارت را دیده است.

 

 

زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر ساعت 3.34 دقیقه بامداد روز دوشنبه (27 اردیبهشت ماه) مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهرهای سنخواست، آشخانه و گرمه و جاجرم و روستاهای اطراف را لرزاند.

 

 

 

کد خبر 1059498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha