آزادسازی خرمشهر منشا پیروزی در دوران دفاع مقدس و جنگ های کنونی در منطقه شد

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه دشمن بعثی درآغاز جنگ تحمیلی فکر نمی‌کرد نیروهای انقلابی با کمترین امکانات مقابل آنها بایستند و به پیروزی برسند گفت: خرمشهر با رشادت رزمندگان آزاد وبه منشا پیروزی در دوران دفاع مقدس و جنگ های کنونی درمنطقه تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام سید عبد النبی موسوی فرد» ظهر امروز (دوشنبه ۳ خرداد) در بیست و ششمین آئین پویش «ره سلامت» که با حضور وزیر بهداشت و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات مجموعه بهداشت و درمان سراسر کشور و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت در مبارزه با بیماری کووید ۱۹، با بیان اینکه برخی از کشور‌های بزرگ در این شرایط کم آورده اند اظهار کرد: وزارت بهداشت در کنترل ویروس با تلاش کارد بهداشت و درمان بر خلاف کشورهای پرمدعا خوش درخشید و توانست کارنامه درخشانی ارائه دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به رشادهای مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دشمن بعثی در آغاز جنگ تحمیلی فکر نمی‌کرد نیروهای انقلابی با کمترین امکانات مقابل آنها ایستادگی کرده و به پیروزی برسند.

 

وی تصریح کرد: خرمشهر با رشادت رزمندگان اسلام آزاد شد و به منشا پیروزی در دوران دفاع مقدس و همچنین جنگ های کنونی در منطقه تبدیل شد.

 

امام جمعه اهواز بر تلاش مدیران و مسئولان جهت به حداقل رساندن مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد و ادامه داد: مردم شهرهای آبادان و خرمشهر دین خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و سازمان منطقه آزاد اروند باید تمام ظرفیت‌های خود را برای رفع مشکلات این دو شهر به کار گیرد.

 

وی با اشاره به ظرفیت خوب منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: از مدیرعامل این سازمان می خواهیم با تمام توان برای رفع مشکلات منطقه تلاش کند.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد از وزیر بهداشت خواست هرچه زودتر نسبت به تکمیل و تجهیز و راه اندازی بیمارستان در حال ساخت طالقانی که بسیج مستضعفان کار آن را برعهده دارد اقدامات لازم را انجام دهد و اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود نیرو‌های بهداشت در استان مواجهیم و پایگاه‌های اورژانس ما نیز با کمبود‌هایی مواجه هستند.

 

وی همچنین با بیان اینکه بیمارستان گلستان اهواز به واسطه فرسوده بودن نیاز به جایگزین شدن دارند، عنوان کرد: وزارت بهداشت باید در این زمینه اقدام مناسبی انجام دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه دستگاه اسکن شناسایی بیماری سرطان نیاز مبرم خوزستان است اذعان کرد: خوزستان قطب بیماری سرطان در کشور است ولی به لحاظ دستگاه اسکن شناسایی این بیماری کمبود دارد.

 

«ولی الله حیاتی» نیز در این آئین از اعمال محدودیت‌ها و اجرای طرح شهید سلیمانی در استان خوزستان خبر داد و ابراز کرد: خوشبختانه این طرح کمک زیادی در زمینه کنترل ویروس کرونا در منطقه کرده است.

 

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان به سالروز آزاد سازی خرمشهر نیز اشاره کرد و یاد آور شد: مردم این شهرستان در دو بخش حوزه دیالیز و کمبود تخت و همچنین بخش شیمی درمانی که پایلوت آبادان هست مشکل دارند که امیدواریم این مهم امروز هدیه وزیر بهداشت به مردم خرمشهر باشد.

 

کد خبر 1059797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha