وحدت و مقاومت راه رهایی ملت مظلوم فلسطین است/ نقش موثر روابط پارلمانی کشورهای مسلمان در افشای جنایات بشری صهیونیست ها

نایب رئیس مجلس لبنان گفت: وحدت و مقاومت راه رهایی و قدرتی است که هرگز شکست نخواهد خورد و فلسطین تنها با وحدت آزاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، قاسم هاشم در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که عصر امروز (دوشنبه، 3 خرداد ماه) با حضور هیأت‌های پارلمانی و مجامع بین‌المللی پارلمانی 15 کشور اسلامی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: خیزش مردم فلسطین با شکست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان همزمان شده و اکنون بحث دشمن، اشغالگری و انسانیت در میان است.

وی ضمن تأکید بر اینکه تازیانه‌های دشمن بر پیکر ملت مظلوم فلسطین فرود آمده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران پرچم قدس را برافراشته و امروز باید بر همگرایی و مشارکت کشورهای اسلامی و پیگیری موضوع فلسطین تأکید کرد.

نایب رئیس مجلس لبنان تصریح کرد: مردم لبنان با ملت مظلوم فلسطین تاریخ مشترک داشته و این تاریخ با خون شهدا نوشته شده است، خون پاکی که توانسته این روزها را پایه‌گذاری کند؛ بنابراین ما باید برای رهایی فلسطین از استبداد تمامی تلاش‌های خود را انجام دهیم.

قاسم هاشم با اشاره به اینکه برخی کشورهای مستکبر در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، بیان کرد: این رژیم حقوق پیر و جوان، مرد و زن را زیر پا گذاشته و اگر حمایت برخی کشورها و سکوت کشورهای اسلامی و عربی نبود، اکنون شاهد اقدامات این رژیم نبودیم.

وی تصریح کرد: ملت فلسطین با مقاومت خود اتحادش را ثابت کرد و رژیم صهیونیستی به سمت زوال می‌رود و مردان مقاوم فلسطینی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند و امروز قدس به رهایی و آزادی نزدیک شده است؛ وحدت و مقاومت راه رهایی و قدرتی است که هرگز شکست نخواهد خورد و فلسطین تنها با وحدت آزاد می‌شود.

نایب رئیس مجلس لبنان تأکید کرد: در شرایط کنونی نقش روابط پارلمان کشورهای اسلامی با یکدیگر و همچنین با سازمان‌های حقوق بشری برای پیگیری موضوع فلسطین و جنایت بشری رژیم صهونیستی بسیار اهمیت دارد و ما می‌توانیم همانند برخی کشورها روابط تجاری و اقتصادی خود را با این رژیم اشغالگر کاهش داده و نقش فعال خود را در این میان نشان دهیم.

کد خبر 1059858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha