پارلمان‌های اسلامی در جهت مبارزه با استعمار رژیم صهیونیستی تلاش کنند

نماینده هیأت پارلمانی الجزایر وقوع جنایات جنگی در فلسطین را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمد اخاموک نماینده هیأت پارلمانی الجزایر در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که عصر امروز (دوشنبه، 3 خرداد ماه) با حضور هیأت‌های پارلمانی و مجامع بین‌المللی پارلمانی 15 کشور اسلامی برگزار شد، گفت: امروزه پارلمان‌های کشورهای اسلامی باید نقش خود در حمایت‌ از آرمان‌های فلسطین را ایفا کنند لذا از مجلس شورای اسلامی ایران به خاطر میزبانی و برگزاری چنین نشستی تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه شاهد تجاوز وحشیانه و بربری ضد مردم غیرمسلح در سرزمین‌ فلسطین هستیم زیرا اشغالگران درصدد تصاحب سرزمین‌های فلسطینیان هستند.

نماینده هیأت پارلمانی الجزایر تصریح کرد: اسرائیل تلاش می‌کند با چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای در دنیا خودنمایی کند که این امر اکنون چالش بزرگی برای مشروعیت جهانی است لذا باید تلاش کنیم تا مکانیزم مناسبی در مقابل چنین اقدامی ایجاد شود.

وی گفت: نمی‌توان همواره بعد از حمله اسرائیل به غزه یک عکس‌العمل را تکرار کرد و به صورت مداوم شاهد حمله به قدس شریف باشیم لذا مکانیزم پارلمانی می‌تواند کم خوبی برای مردم بی‌دفاع فلسطین باشد.

نماینده هیأت پارلمانی الجزایر، مبارزه طولانی مدت مردم کشورش با اشغالگری را عبرت بزرگی برای دیگر مردم دنیا دانست و گفت: هر جایی که صحبت از آرمان آزادی و حاکمیت قانون باشد موجب توسعه، پایداری و امنیت و مبارزه با جنایت می‌شود و این در حالی است که امروزه شاهد وقوع جنایت جنگی در فلسطین و آسیب دیدن آرمان‌های اسلامی هستیم.

وی افزود: باید پارلمان‌های اسلامی در جهت مبارزه با استعمار تلاش کنند لذا مکانیزم دیپلماسی می‌تواند کمک خوبی برای حمایت از فلسطین باشد و این موضوع باید در دستور کار پارلمان کشورهای مختلف قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید از طریق دیپلماسی پارلمانی به اختلافات در منطقه پایان دهیم و زمینه وحدت در کشورهای اسلامی را رقم بزنیم زیرا دیپلماسی می‌تواند به تحقق آرمان‌های عادلانه و پایان دادن به استعمار کمک کند.

نماینده هیأت پارلمانی الجزایر گفت: پارلمان‌های اسلامی و عربی وظیفه دارند منظومه فلسطین را تقویت کنند تا شاهد تقویت روحیه مقاومت باشیم.

وی بیان کرد: از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهم نشستی بین‌المللی برگزار کند تا بتوان به مردم فلسطین  کمک کرد و برای بازسازی این سرزمین اقدامات بین‌المللی انجام داد؛ باید تلاش کنیم دولت فلسطین مستقل با پایتخت قدس شریف تشکیل شود و این موضعی است که همواره الجزایر نسبت به آن اهتمام داشته است.

کد خبر 1059867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha