احداث هنرستان  هنرهای زیبا در سنندج حرکتی برای پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری است

بهرام نصراللهی‌زاده گفت: احداث هنرستان هنرهای زیبا در سنندج حرکتی ارزشمند برای استعدادهای فرهنگی و هنری از سن نوجوانی است.

بهرام نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: احداث هنرستان هنرهای زیبای دخترانه سنندج گامی برای پرورش استعدادهای فذهنگی و هنری از سن نوجوانی است و امروز شاهد استقبال هنرجوبان از این هنرستان هستیم.

 

وی با بیان اینکه این هنرستان از هنرستان‌های مجهز به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، افزود: رشته‌های مختلفی از جمله گرافیک، سینما، پویانمایی، نمایش و موسیقی در این هنرستان تدریس می‌شود.

 

وی به دیگر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان پرداخت و خاطرنشان کرد: اجرای طرح سالن تالار مرکزی سنندج با 14 هزار مترمربع از ظرفیت‌های فرهنگی استان بوده که بیانگر تلاش دولت در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان کردستان است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان یادآور شد: تالار مرکزی سنندج از سال 1382 آغاز شده و تا سال 1396 فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما اکنون از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است.

 

نصراللهی‌زاده اضافه کرد: برای اجرای این طرح 600 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و امیدواریم در سال‌حاری به بهره‌برداری برسد.

 

وی راه‌اندازی سینمای سقز، بهره‌برداری از پلاتوی تئاتر در کامیاران، بیجار و دیواندره و اختصاص اعتبار به جشنواره‌هایی همچون تئاتر خیابانی مریوان و کنگره مشاهیر کُرد را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر در استان کردستان اعلام کرد.

 

 

کد خبر 1060300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha