مسلمانان جهادگران فلسطینی را برای پیروزی بر اسراییل یاری دهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهادگران فلسطین تصمیم گرفتند مقابل اسراییل سرنوشت خود را در دست گیرند امید که مسلمانان آنها را یاری کنند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» در جلسه درس اخلاق خود که در حوزه علمیه ایروانی برای طلاب به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: درباره عیادت از مریض روایات فراوانی وارد شده که نشان می‌دهد اجر و ثواب فراوان دارد.
 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند برآوردن حوایج مریض اجر و ثواب زیادی دارد، هر کس برای برطرف کردن نیاز مریضی بکوشد خواه آن نیاز برآورده شود یا نشود آن شخص همچون کسی است که تازه از مادر متولد شده و هیچ گناهی ندارد.

آیت الله شبستری ادامه داد: بر اساس آنچه از رسول خدا(ص) نقل شده‌است به دست می‌آوریم که پرستاران کادر پزشکی به‌خصوص در شرایط فعلی که بیماری خطرناک و مسری وارد شده چقدر اجر می‌برد آن‌ها به‌حقیقت درحال جهاد فی‌سبیل‌الله هستند بسیار که جای بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کادر پزشکی و پرستاران جهادگران سلامت هستند، اظهار کرد: برخی که در این مسیر شهید شدند که نعمت سلامت را به افراد برگرداندند اجر بسیار فراوانی دارند.

تولیت حوزه علمیه آیت الله ایروانی با استناد به روایتی از امیرمؤمنان امام علی(ع) ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند بعد از مسلمان شدن جهاد اشرف اعمال است از این روایت استفاده می‌شود که ارزش جهاد از سایر اعمال سایر اعمال دیگر فروع دین نظیر نماز، روزه فضیلت بیشتری دارد.

وی نتایج دنیوی و اخروی جهاد را بیان کرده و گفت: جهاد سبب پایداری و قوام‌ دین است افزون بر آنکه سبب عزت و اقتدار مسلمانان هم می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جهاد هجوم یا دفاع مقابل کفار است، عنوان کرد: در جهاد حسنات و ثواب بسیار وجود دارد، اگر جهادگری هنگام جهاد شهید شود مژده بهشت به او داده می‌شود .

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اثر مقاومت جوانان غیور فلسطین امروز اسرائیل به زانو درآمده و درخواست آتش‌بس می‌کند. امروز ملت مقاوم فلسطین تصمیم گرفته‌اند که اسراییلی‌ها را از سرزمین خود بیرون کرده و سرنوشت خود را خود در دست بگیرند امید که مسلمانان آن‌ها را کمک کرده و اسرائیل نابود و قدس آزاد شود.

کد خبر 1060321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha