انتخابات حماسه ای بزرگ و یک رزمایش سیاسی است

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: در آستانه خلق حماسه ای بزرگ و یک رزمایش سیاسی همانا انتخابات ریاست جمهوری هستیم و انتخابات شوراهای روستا نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب ،ظهر امروز ۷ خرداد حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، گفت: ماه شوال ماه بهره برداری حقیقی از میزان تقوای الهی است که در ماه مبارک رمضان آن را  کسب کرده ایم یعنی به همان اندازه که در ماه مبارک رمضان قداست معنوی پیدا کرده ایم در مقابل شیطان هم در غل و زنجیر بود اما اکنون شیطان آزاد شده و در مسیر حمله است.


امام جمعه قلعه گنج افزود: شیطان به یاران خود گفت؛ اگر در سه مورد بر انسان چیره شوم دیگر نگرانی نخواهم داشت، یک زمانیکه کار خود را بسیار شمارد، دوم گناه خود را فراموش کند، سوم زمانیکه خودبینی و عجب در او راه یابد.


وی با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آغاز دومین سال فعالیت مجلس یازدهم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در ۲ بخش مطالب بسیار مهم، ارزشمند و راهبردی خود را خطاب به رئیس مجلس و نمایندگان بیان فرمودند.


حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: بخش اول سخنان رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی درباره عملکرد یک ساله مجلس و چشم انداز آینده بود و ایشان در باب ارزیابی کلی عملکرد یک ساله مجلس فرمودند: توفیق مجلس در تصویب انواع طرح های مهم و‌ متعدد نشان دهنده تلاش، همت بلند و‌ کار آمدی آن است که این مهم به دلیل حضور نیروهای جوان، پرتوان در کنار نیروهای دارای سوابق بالا به دست آمده است.


خطیب جمعه قلعه گنج ادامه داد: حضرت آقا توصیه به انقلابی ماندن نمایندگان داشته و اشاره ای نیز به انحراف تدریجی برخی از عناصر داشتند، برخی در اوایل کار پر حرارت و پرتوان ظاهر گشتند اما وسوسه های مال، مقام و شهرت راهشان را کج کرد و ۱۸۰ درجه تغییر کردند.


وی با اشاره به سخنان حکیمانه رهبری، خاطرنشان کرد: علی رغم این که دشمنان از همه امکانات خود استفاده کردند که این انتخابات مایه سرشکستگی ملت شود اما در عین حال من امیدوارم که به لطف خداوند متعال و با همت ملت این انتخابات مایه آبرو و عزت کشور شود.



حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: ایشان از همه کسانی که براساس احساس مسئولیت وارد عرصه انتخابات شدند و همه کسانیکه صلاحیت آنها احراز نشد و نجیبانه برخورد کردند و‌ مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کردند تشکر کردند.


امام جمعه قلعه گنج تاکید کرد: عدم احراز صلاحیت برخی از افراد به معنای بی صلاحیتی آنها نیست بلکه به این معنا است که شورای نگهبان با توجه به گزارش ها و آشنایی های خود نتوانسته صلاحیت فرد را تشخیص دهد اما ممکن است آن شخص صلاحیت بالایی نیز داشته باشد.


وی با بیان این مطلب که در باب اعتراض به شورای نگهبان انگیزه ها متفاوت است، اضافه کرد: برخی اعتراض ها از سر دلسوزی است و از مشارکت پایین مردم نگرانند، برخی ها به دلیل آن که نامزد مورد نظرشان احراز صلاحیت نشده اعتراض دارند و اما برخی با اصل شورای نگهبان مخالفند و از این فرصت ها می خواهند از شورای نگهبان انتقام بگیرند، خداوند از این افراد نخواهد گذشت.


حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: وظیفه شورای نگهبان مُر قانون است و این که عده ای توقع مصلحت اندیش از شورای نگهبان داشته باشند عاقلانه نیست، و باید از حمله ناجوانمردانه به شورای نگهبان دست بردارند.


خطیب جمعه قلعه گنج بیان کرد: در آستانه خلق حماسه ای بزرگ و یک رزمایش سیاسی همانا انتخابات ریاست جمهوری هستیم و انتخابات شوراهای روستا نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.


وی ضمن توصیه خطاب به طرفداران نامزدها، ابراز کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند؛ نیت خدایی داشته باشید، اخلاص را سر لوحه کارتان قرار دهید و اگر مراقب نباشید، حاشیه ایجاد کرده و به جان یکدیگر افتاده و یک سری نزاع و درگیری راه بیاندازید، هر چند یک روز باشد اما آثار آن تا سال ها باقی می‌ ماند.


حجت الاسلام نجنو در خاتمه با اشاره به سرافرازی مقاومت در میدان های مختلف، گفت: جنگ ۱۲ روزه غزه نمایشی از اقتدار جوانان غیور فلسطینی بود که دشمن به هیچ وجه تصور آن را هم نمی کرد که روزی سنگ های فلسطینیان تبدیل به انبوهی از موشک شده و‌ بر سرگنبد آهنین آوار شوند و گنبد آهنین را به سخره گرفته و آسیب پذیری آن را به همه جهانیان مخصوصا مرتجعان عرب نشان دهند.

کد خبر 1061043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha