برگزاری «پویش خانگی جشنی در منازل» ویژه دهه کرامت در فارس

حجت الاسلام امیدی با اشاره به برگزاری «پویش خانگی جشنی در منازل» ویژه دهه کرامت در فارس، گفت: مردم تصاویر را به دبیرخانه ارسال کنند، پس از قرعه کشی به فرد برتر ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (شنبه 8 خرداد) در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه کرامت استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: هشت کمیته برای دهه کرامت استان فارس تشکیل دادیم که بیش از 32 دستگاه در آن کمیته ها عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه از اول ماه ذیقعده تا یازدهم دهه کرامت عنوان می شود که با میلاد حضرت معصومه (س)، آغاز می شود سپس با بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) ادامه و با سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) پایان می یابد، افزود: از ابتدای دهه کرامت برنامه های جشن مردمی در کانون های مساجد فارس برگزار می شود که با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه ها با فاصله گذاری اجتماعی و یا در فضای مجازی برگزار می شود.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت استان فارس با یادآوری این مطلب که محور برنامه های این دهه، بحث «امین ولایت» به عنوان شاخص و بارزترین مشخصه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) است، تاکید کرد: در این ایام به موضوع «سومین حرم اهل بیت (ع)»، باید توجه ویژه شود که برنامه های مختلفی در این راستا شکل می گیرد، که این برنامه ها شامل برپایی نمایش های آئینی و مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع)، برگزاری مسابقات هنری در رشته خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب شعر، سخنرانی ائمه محترم جماعات کانون های مساجد در بین الصلاتین با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که برپایی نمایشگاه های «عفاف و حجاب»، «بصیرت افزایی» و «کتاب» با موضوع دهه کرامت برپا می شود، افزود: دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم، برگزاری محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تاسی از امام رئوف (ع)، اردوهای زیارتی، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و بازدید از کانون های مساجد تحت پوشش، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری نظیر کتابخوانی، خوشنویسی، طراحی و... با موضوعات دهه کرامت در فضای مجازی، برگزاری جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در فضای مجازی از دیگر برنامه های این ایام است.

وی با اشاره به برگزاری «پویش خانگی جشنی در منازل» ویژه دهه کرامت در فارس افزود: مردم تصاویر را به دبیرخانه ارسال کنند، پس از قرعه کشی به فرد برتر ارائه می شود.

حجت الاسلام امیدی گفت: یکصد هزار نوجوان و جوان مسجدی در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شده اند که برای اوقات فراغت این افراد برنامه های متنوعی دارند.

وی در پایان از ارگان ها خواست تا سربرگ نامه های خود را در این ایام با عنوان «دهه کرامت» و جملاتی از این دست، آغاز کنند.

بر اساس این گزارش در ادامه، «علی سعیدی»، نماینده استانداری فارس در کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه کرامت فارس هم گفت: کمیته اطلاع رسانی انصافا به خوبی فعالیت داشت و شورای اداری استان را خواهیم داشت اگر تا آن موقع انجام شود، مصوبات را در شورای اداری اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 1061244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha