سه شهرستان از  استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه سه شهرستان از استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت؛ وضعیت سیرجان را حادتر از بقیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی نژاد،  شنبه(۸ خرداد) در هفتاد و هفتمین جلسه ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان تا دیشب ۸۲۰ نفر بودند که ۵۵ درصد آنان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

 



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بیشتر ساکنین وضعیت جغرافیایی جنوب و شرق استان است به گونه ای که از ۲۰۳ بیمار افضلی پور ۵۳ نفر از خارجِ حوزه علوم پزشکی کرمان هستند.

 




وی با بیان اینکه از سه شهر قرمز شده سیرجان، شهربابک و جیرفت؛ سیرجان قرمز پررنگ است؛ اظهار کرد: استان های همجوار هم وضعیت بدی دارد و تردد بین استانی این وضعیت را در استان ما بدتر می کند‌.

 



رشیدی نژاد با تاکید بر اینکه باید از تجمعات پرهیز و تعطیلات پیش رو را کنترل کرد؛ ادامه داد: ادارات و مسئولین اصناف طبق گروه بندی مراقبت کنند که دچار بحران نشویم.

 




وی با اشاره به اینکه امیدواریم پیک کرونا حرکت سینوسی داشته باشد و بدتر نشود؛ افزود: اما این قابل پیش بینی نیست و درخواست دارم باشگاه های ورزشی همچنان بسته باشد.

 



دکتر صافی زاده، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با بیان اینکه تغییر محسوسی نداریم و از پیک قبلی هم خارج نشدیم؛ اظهار کرد: فقط مرگ و میر  ناشی از کرونا کمتر شده است.

 



وی در ادامه گزارشی از اجرای طرح شهید سلیمانی از ۳۱ اردیبهشت تا ۶ خرداد داد و گفت: در این طرح ۳۱ هزار نفر در کرمان رهگیری شدند.

کد خبر 1061267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha