امضای تفاهم نامه جمعیت هلال احمر استان زنجان و منابع طبیعی و آبخیزداری

در راستای ارتقاء سطح علمی و فنی جوانان هلال احمر، جمعیت هلال احمر استان زنجان با منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جلسه امضای این تفاهم نامه افزود: ضرورت فراگیر شدن ترویج فرهنگ منابع طبیعی از طریق بهره گیری درست و اصولی از قابلیت ها و توانمندی های مردم و توانمند سازی جوامع محلی بویژه در راستای اهداف و ظایف سازمان جوانان هلال احمر و سازمان جنگل ها و مراتع جهت جلب مشارکت جوانان در فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه مرتبط با فرهنگ توسعه، ترویج، حفظ و احیای منابع طبیعی تفاهم نامه همکاری امضا می شود.

 

سید قاسم موسوی اظهارداشت: همکاری مشترک و هم افزایی در راستای ماموریت ها و وظایف هر دو سازمان، ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه، ارتقای سطح علمی و فنی جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان در موضوع های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف امضای این تفاهم نامه به شمار می رود.

 

وی، آشنایی و زمینه سازی جوانان علاقمند جمعیت هلال احمر استام با چالش های منابع طبیعی و محیط زیست استان و همکاری در انجام فعالیت های حفاظت و احیاری منابع طبیعی، تقویت روحیه تعاون، مسئولیت پذیری اجتماعی، نوعدوستی و ترغیب جوانان به مشارکت در امور داوطلبانه و بشردوستانه در حوزه منابع طبیعی را از دیگر اهداف امضای  تفاهم نامه هلال احمر با منابع طبیعی برشمرد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان  گفت: همکاری هلال احمر با منابع طبیعی و آبخیزداری از سال های گذشته وجود دارد وظایف و ماموریت هایی که این سازمانها دارند در خیلی از موارد موازی هم می باشد که از جمله آن فعالیت های هلال احمر در فرهنگ سازی نهال کاری کلاس های حفظ محیط زیست و هوای پاک مرتبط با ماموریت های ذاتی منابع طبیعی است.

 

موسوی تاکید کرد: این برنامه های منابع طبیعی سالهاست که در هلال احمر انجام می شود و این همکاری با منابع طبیعی علاوه بر مرکز استان در سطح شهرستان ها نیز وجود دارد.

 

 وی خاطرنشان کرد: هلال احمر علاوه بر موضوعات بیان شده در مهار آتش سوزی ها نیز در کنار منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به این همکاری نیاز بودکه در سطح ملی تفاهم نامه ای توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نوشته شود تا بهانه ای باشد برنامه ها و فعالیت های مشترک سازمان یافته تر از گذشته عملیاتی شود.

 

موسوی اضافه کرد: در بخش امور جوانان هلال احمر بتوانیم نتایج و خروجی هایی داشته باشیم که مرتبط با وظایف و در راستای وظایف منابع طبیعی باشد تا به توسعه درختکاری،  فرهنگ‌ حفاظت از محیط زیست را در میان جوانان نهادینه کنیم.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از حمایت های منابع طبیعی که در راستای اهداف سازمانی جوانان هلال احمر تلاش کرده اند قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد، تا فعالیت ها بهتر و بیشتر از گذشته تداوم داشته باشد.

 

جمعیت هلال احمر استان زنجان کمک قابل توجهی به منابع طبیعی کرده است

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در ادامه این مراسم گفت: با توجه به وظایف و کارهایی که بر عهده هلال احمرقرار دارد کمک قابل توجهی به منابع طبیعی در استان کرده اند.

 

خلیل اقاجانلو موضوع منابع طبیعی و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: در طی سالهای اخیر به این موضوع اهمیت داده می شود که بخشی از این ناشی از اقداماتی است که در خصوص فرهنگ سازی انجام می دهیم و بخشی دیگر نیز مربوط به به بلایا و اتفاقاتی می باشد که در دنیا رخ می دهد.

 

وی ادامه داد:  در دین ما به حفظ و نگهداری و استفاده درست از منابع طبیعی توصیه زیادی شده و از طرفی نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع تاکید دارند.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: باید مشارکت مردم را حفظ و نگهداری منابع طبیعی افزایش دهیم که استفاده از ظرفیت هلال احمر موجب موفقیت در این خصوص می شود.

 

آقاجانلو  ادامه داد: به عنوان متولی در این عرصه تلاش می کنیم بتوانیم سامانه همیاران طبیعت را طراحی و علاقمندان به عنوان عضو افتخاری با منابع طبیعی همکاری کنند تا چنانچه در عرصه برای آنها اتفاقی افتاد بیمه نیز به آنها تعلق می گیرد.

 

کد خبر 1061321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha