مهمترین مطالبه مجلس یازدهم از دولت آینده سامان دادن به معیشت مردم است

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی مهمترین مطالبه مجلس یازدهم از دولت آینده را بحث اقتصاد و سامان دادن به معیشت مردم عنوان کرد.

محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این پرسش که مهمترین مطالبه مجلس یازدهم از دولت آینده چه خواهد بود، گفت: مهمترین مسئله و مطالبه ما از دولت آینده بحث اقتصاد و معیشت و فائق آمدن بر مسایلی است که ناشی از تحریم ها است.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به منابع درونی کشور اظهار داشت: ما منابع انسانی، طبیعی و خدادادی بسیاری داریم. ظرفیت های بالقوه ای در کشور داریم که باید از آنها استفاده درست و بهینه داشته باشیم. ما نیازی نداریم که به سراغ کدخداها برویم و ملتمسانه درخواست کمک کنیم، خودمان می توانیم از عهده خودمان بربیاییم و کشور را به خوبی اداره کنیم.

 

وی تصریح کرد: اولویت برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه و بهره گیری از مدیران جهادی در عرصه اقتصادی باشد یعنی کسانی که قبلا در اجرا بودند و نشان دادند که توانمند هستند باید به کار گرفته شوند، باید از توان آنها استفاده شود و برنامه های آنها اجرایی شود.

 

زاهدی تصریح کرد: در حال حاضر ما با یک سری از مشکلات همانند آب و مسایل ناشی از کمبود انرژی در تابستان مواجه هستیم که حتما باید فکری به حال آن شود. مردم از این وضعیت ناراضی هستند، باید آنها را راضی نگه داریم.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام آموزشی ما به واسطه کرونا آسیب و خدشه دیده است و باید فکری به حال آنها شود. نظام آموزشی باید بازآفرینی شود تا به اهدافی که در بیانیه دوم داریم، برسیم.

 

وی از دیگر مطالبات مجلس یازدهم از دولت آینده را در بعد سیاست خارجی عنوان کرد و گفت: قرار بود روابط ما با همه کشورهای دنیا به غیر از رژیم صهیونیستی خوب شود. گذرنامه ما در تمام کشورها اعتبار داشته باشد، این اتفاقات نیفتاده است و قطعا ما باید در حوزه سیاست خارجی نقش فعال تری داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه باید دیپلماسی اقتصادی را در کنار علم و فناوری و دیپلماسی سیاسی به کار بگیریم، گفت: اگر بخواهیم به خودکفایی در مسایل اقتصادی برسیم باید به ظرفیت های کشور توجه کنیم. استفاده از ظرفیت مجلس به ویژه گروه های دوستی در این رابطه بسیار کمک رسان است و دولت آینده باید از این ظرفیت و دیپلماسی مجلس به خوبی استفاده کند.

کد خبر 1061492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha