تلاش ما در وزارت راه  تکمیل پروژه کمربندی جنوب پاکدشت در جاده امام رضا (ع)  است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش ما در وزارت راه تکمیل پروژه کمربندی جنوب پاکدشت در جاده امام رضا (ع) است گفت: این پروژه به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمد اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه (10خرداد)مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مورد پروژه کمربندی این منطقه گفت: کمربندی پاکدشت پروژه‌ای است که در سفر استانی دولت دهم به تصویب رسیده و با توجه به فرآیندی که طی شده فاقد ردیف بودجه بوده و به طور طبیعی از یک ردیف برخوردار متناسب با حجم مورد نیاز بهره‌مند نبوده است.در طی سال‌های گذشته موضوع حائز اهمیت در ارتباط با کمربندی پاکدشت، آزادسازی و تملک اراضی بوده که به دلیل عدم تأمین اعتبار محقق نشده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:  زمانی که مسئولیت در وزارت راه و شهرسازی را پذیرفتم سعی کردم با ساز و کارهای مشخص این پروژه را تعیین تکلیف کنم تا از شرایط توقف خارج و تکمیل شود و اقدامات زیادی به لحاظ تأمین اعتبار انجام گرفته و در نهایت تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت بند (6) تبصره (19) برای جذب سرمایه‌گذاران خصوصی استفاده کنیم.برای استفاده از این فرصت قانونی و تأمین اعتبار مذاکرات مفصلی با مسئولان بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم و وزارت دفاع داشتیم تا از همه ظرفیت‌ها برای این پروژه استفاده کنیم.که به آن شکلی که باید مورد استقبال قرار نگرفت.

وی گفت: راهکار دوم تامین مالی پروژه از محل تبصره 5 و 6 بود که حداقل بتوانیم بخشی از پروژه را که از پاکدشت عبور می‌کند به اتمام برسد. این امر اکنون در دستور کار ما است و آن را دنبال می‌کنیم. اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۲۰۰۰ میلیارد تومان است اما اعتباری که در بودجه به آن اختصاص داده شده 6 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. طبیعتا با این رقم نمی‌توان هیچ کاری را پیش برد.

وی بیان کرد: طبق برآوردهای سال 1398 پروژه کمربندی پاکدشت دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، منابعی که تاکنون اختصاص یافته 6 میلیارد و 100 میلیون تومان است و با توجه به حجم بدهی‌ها نمی‌توان کاری جز استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام داد.

اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش  ما در وزارت راه  تکمیل پروژه کمربندی جنوب پاکدشت در جاده امام رضا (ع)  است ،به دنبال تکمیل این پروژه و تامین منابع مالی آن با استفاده از ماده 5 و 6 قانون هستیم و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت تا حداقل بخشی از پروژه که از پاکدشت عبور می‌کند تکمیل شده و مشکلات منطقه را حل کنیم.

کد خبر 1061788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha