استفاده از ظرفیت صندوق ها و ارائه تسهیلات جهت آموزش و مهارت افزایی در جهرم

شفیعیان گفت: در راستای آموزش و مهارت افزایی سازمان فنی و حرفه ای در شهرستان جهرم از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات بانک ملی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (دوشنبه ۱۰خرداد) در جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون استفاده از ظرفیت صندوق کارآفرینی «امید»، بانک ملی و اداره کل فنی حرفه‌ای در راستای تحقق شعار سال، گفت: بانک ملی در خصوص اعطای تسهیلات به واحدهای صنفی و صنعتی آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا و ... بدون نیاز به معدل حساب در ۶ ماه اول و همچنین بدون در نظر گرفتن سقف پرداخت متناسب با طرح ارائه شونده توسط متقاضی، نقش حمایتی خود را معمول کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت وام اقدام می کند.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم افزود: همچنین با در نظر گرفتن ظرفیت های بی نظیر صندوق کارآفرینی «امید»، به ویژه از محل تفاهم نامه‌های منعقد شده بین آن صندوق و بسیج سازندگی، بنیاد «برکت»، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی (جهت ترویج کاشت گیاهان دارویی)، وزارت ارتباطات، معاونت امور زنان ریاست جمهوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ورزش و جوانان، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بنیاد «علوی» و مرحله پنج تسهیلات اشتغال روستایی مقرر شده حداکثر همکاری توسط مجموعه صندوق کارآفرینی «امید» در استان و شهرستان جهت بهره‌مندی گروه‌های هدف به ویژه در حوزه تولید و اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره عمل آید.

 

وی بیان کرد: با عنایت به اهمیت امر آموزش به ویژه در حوزه مهارت افزایی گروه های سنی جوان جویای کار لازم است سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به روز رسانی تجهیزات آموزشی متناسب با نیازمندی ها و سلایق روز جامعه هدف، اقدام کند.

 

 شفیعیان با اشاره به اینکه از ۵۰ مرکز فنی و حرفه‌ای استان فارس، تعداد ۲ مرکز و از مجموع ۷۲۰ آموزشگاه آزاد، ۴۸ آموزشگاه فعال و پنج آموزشگاه در حال راه‌اندازی در جهرم وجود دارد، عنوان کرد: این مراکز با دارا بودن سه خصیصه رایگان بودن آموزش ها، بین‌المللی بودن گواهینامه ها و عملیاتی بودن ۷۵ درصد از آموزش ها از سطح کیفی و کمی قابل توجهی برخوردار است.

 

فرماندار ویژه جهرم در پایان عنوان کرد: همچنین جهت گسترش خدمات، راه اندازی و تقویت مراکز مشاوره شغلی و آموزش سربازان وظیفه در دستور کار فنی و حرفه‌ای شهرستان قرار گرفت.

کد خبر 1062009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha