آمادگی شیعه و سنی برای رقم زدن حماسه ای دیگر

مردم مرزنشین خراسان جنوبی اعم از شیعه و سنی آمادگی خود را برای حضور باشکوه در پای صندوق های رای اعلام کردند تا باری دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد.

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی؛ شمارش معکوس یکی از سرنوشت سازترین روزهای کشور در دهه اخیر آغاز شده است، روزی که قرار است ملت ایران حداقل سرنوشت چهار سال آینده خود را به دست یکی از هفت کاندیدای تایید صلاحیت شده بسپارند. ملت بزرگ ایران اعم از شیعه و سنی و اقوام گوناگون همواره در مناسبت های مختلف ملی که نیاز به حمایت از نظام و انقلاب بوده است، با حضور شکوهمندانه خود چشم جهانیان را خیره کردند.

 

طی گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 37 انتخابات در کشور برگزار شده که مردم با وجود مشکلات و تحریم ها و تبلیغات گسترده ای که دشمنان علیه نظام و انقلاب و سم پاشی که علیه حضور مردم در پای صندوق های رای داشتند، اما حضور باشکوه و دشمن شکنی داشتند، به طوری که خیلی از این رسانه ها مجبور به سانسور خبری حضور مردم در پای صندوق های رای شدند.

 

امسال با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور باز هم رسانه های بیگانه با موج سواری بر روی مشکلات اقتصادی مردم، به دنبال ایجاد حس ناامیدی و دلسرد کردن مردم هستند تا از این طریق بتوانند به اهداف شوم خود برسند. مردم خراسان جنوبی همواره در تمامی صحنه های دفاع از اسلام و انقلاب در صف اول مشارکت حضور دارند به طوری که همواره رتبه مردم این استان از نظر مشارکت در بین سه استان برتر کشور بوده است.

 

خراسان جنوبی 11 شهرستان و بیش از 350 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد، مردم شیعه و سنی این استان مرزی سال‌هاست که در کنار هم با وحدت و همدلی زندگی می کنند و حتی وصلت های زیادی هم داشتند و هوشیاری علما و مردم استان باعث شده تا تبلیغات سوء دشمنان روی آنها تاثیری نداشته باشد و همه ساله شاهد مشت های گره کرده شیعیان و اهل سنت استان علیه استکبار جهانی و حمایت از جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

مشارکت حداکثری اهل سنت پای صندوق‌های رای

مولوی «نایب عنانی»، استاد حوزه اهل سنت در خراسان جنوبی در گفتگو با شبستان با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان همیشه درصدد نابودی این انقلاب بودند، گفت: بر همگان روشن است که آنها همیشه علیه انقلاب ما که انقلاب مردمی است، تلاش داشتند و می خواهند مردم را از انقلاب دور کند لذا می بینیم که دشمن همیشه در آستانه انتخابات کینه چند ساله خود را علیه انقلاب ما به کار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه مردم وضعیت کشورهای همسایه را ببینند که امروز در چه منجلابی گیر کردند و این نتیجه دخالت دولت های بیگانه در کشور آنها است، گفت: دشمنان ما یعنی آمریکا و اسرائیل علیه انقلاب توطئه‌ می چینند اما مردم باید هوشیار باشند و ببینند که همین دشمنان چه بلایی بر سر سرزمین های دیگر آوردند، دشمن همیشه برای نابودی اسلام و نظام و برای اینکه منافع ایران را به خود اختصاص دهد این کار را انجام می دهد.

 

استاد حوزه اهل سنت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتخابات سوریه یک درس بزرگ برای ملت ایران است، اظهارداشت: امروز ما در نقطه صفر مرزی کشور در امنیت کامل زندگی می کنیم اما کشورهایی که آمریکا در آنها دخالت کرده است و منابع آنها را به یغما برده هیچ امنیتی ندارند، دشمنان برای منافع خود مردم را تحریک می کنند.

 

عنانی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران ما رهبر فرزانه ای داریم که بحمدالله متوجه این اهداف شوم دشمنان هستند، افزود: کشورهایی مانند سوریه دیر متوجه نقشه های دشمنان شدند و زمانی فهمیدند که دشمن کشورشان را نابود کرده و منابع آنها را به یغما برده بود، اما خردی که مقام عظمای رهبری دارند کشور ما را در مقابل دشمنان ایمن نگه داشته است.

 

وی با بیان اینکه همیشه مشارکت مردم خراسان جنوبی و اهل سنت در پای صندوق‌های رای بسیار خوب و حداکثری بوده است، گفت: وظیفه انسانی هر فردی است که در سرنوشت کشور خود شریک باشد و هر انسانی که دارای شعور است باید در انتخابات شرکت کند تا خوشحالی را بین خودمان تقسیم کنیم، چنانچه ما مشارکت نکنیم قطعا دشمن را خوشحال کرده ایم و خوشحالی دشمن به معنی طرفداری از دشمن است.

 

مردم کسی را انتخاب کنند که بهتر مشکلات را حل کند

این عالم اهل سنت با بیان اینکه ملت ایران با حضور خود همان طور که در 40 سال قبل دشمن را ناامید کردند، باز هم او را ذیل تر خواهند کرد، گفت: امسال هم مردم ایران اعم از شیعه و سنی حضور باشکوهی در پای صندوق های رای خواهند داشت.

 

عنانی با اشاره به اینکه مسئله اصلی که باید بیشتر به آن پرداخته شود انتخاب درست است، تصریح کرد: حضور مردم می تواند منجر به انتخاب یک رئیس جمهور بسیار خوبی شود که بتواند مشکلات معیشتی، سیاسی و روابط خارجی و ... را برطرف کنند اما اگر درست انتخاب نکنند ممکن است افرادی سرکار بیایند که لیاقت این پست را نداشته باشند و مردم چهار سال انتظار و رنج بکشند که دوباره انتخابات بیاید و لذا وقتی مردم بیدار و آگاه شرکت کنند شخص اصلح انتخاب خواهد شد.

 

وی افزود: همه کاندیداهای تایید صلاحیت شده، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند اما مردم باید از بین این هفت نفر کسی را انتخاب کنند که بهتر بتواند مشکلات مردم را حل کند، نه کسانی که صلاحیت این پست را نداشته باشد.

 

شیعه و سنی متحد پای صندوق های رای می‌آیند

مولوی «سید مصطفی حسینی» از علمای اهل سنت شهرستان زیرکوه نیز در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه وقتی ما در یک جغرافیایی زندگی می کنیم و از طرفی هم انسان اجتماعی هستیم باید با یکدیگر تعامل داشته باشیم، افزود: اگر همدلی و وحدت مردم نباشد حکومت نمی تواند به درستی حرکت کند لذا این حکومت نیاز به حمایت مردم دارد.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات نیاز به حضور مردم دارد، اظهارداشت: حضور مردم در همه دوره ها بسیار مهم بوده است به خصوص این دوره که خیلی ها به این نکته چشم دوخته اند که مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند تا از این طریق بتوانند از آب گل آلود ماهی خود را بگیرند و لذا ما مردم ایران اعم از شیعه و سنی و همه اقوام و فرق باید هوشیارتر از قبل پای صندوق های رای حاضر شویم و کاری کنیم که دشمن همیشگی اسلام و مسلمین نتواند این بار در صحنه حضور پیدا کند و حضور آنها باعث از هم پاشیدگی مسلمانان باشد.

 

 

این عالم اهل سنت اظهارداشت: مردم ایران درست است که از مشکلات مالی گلایه دارند، اما باز هم حضورشان در پای صندوق‌های رای پر رنگ خواهد بود و بار دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد.

 

مولوی حسینی با بیان اینکه وقتی مردم زحمتی می‌کشند و پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند، برای اینکه به سمت و سوی سعادت برویم باید انتخاب ما هم درست و برنامه ریزی شده باشد، گفت: اگرخود ما اهل تحقیق نیستیم لااقل از افراد مطمئن و کسانی که مورد وثوق ما هستند تحقق کنیم و ببینیم که چه کسی می تواند قوانین را به نفع جامعه و قشر مستضعف اجرا کند.

 

حضور در پای صندوق های رای یک تکلیف شرعی است

مولوی «عمر محمد عاشوری» از دیگر علمای اهل سنت خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه همیشه تلاش دشمن این بوده که مردم را از صندوق های رای جدا کنند تا به خواسته های خود برسند، افزود: مردم ایران همیشه خوب تشخیص دادند و فهمیدند که اگر بناست حکومت از مردم بر مردم باشد مردم باید احساس تکلیف کنند همچنان که تاکنون بیش از 37 بار به پای صندوق ها آمدند این بار هم باید بیایند.

 

وی با اشاره به اینکه در همه انتخابات ها مدعی نیستیم که 100 درصد به مطلوب رسیدیم، مشکلاتی هم بوده است اما این انتخابات متفاوت است، گفت: انقلابی بودن، جوان و پرتلاش بودن و عملکرد خوب از ملاک هایی است که در انتخاب شخص اصلح مورد توجه مردم خواهد بود.

 

 

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه کار دشمن، دشمنی است و می خواهند کاری کند که مردم از انقلاب و ارزش های انقلاب فاصله بگیرند، اظهارداشت: وظیفه هر ایرانی این است که ضمن اینکه خودش پای صندوق رای حاضر شود سعی کند دیگران را هم دلگرم کند تا بیایند و رای دهند.

 

عاشوری با بیان اینکه مردم با دلگرمی و امید به آینده پای صندوق های رای حاضر شوند و شخصیت مورد نظر خود را که اصلح تشخیص دادند انتخاب کنند، افزود: حضور در پای صندوق های رای  یک تکلیف شرعی است و تکلیف هم امری واجب است و باید این کار انجام شود اگر گزینه مطلوب را انتخاب نکنیم شک نکنید که دشمن مهره خود را خواهد آورد و آن زمان دیگر پشیمانی به درد نمی خورد.

 

وی با بیان اینکه درست است که مردم ایران گلایه و شکوه دارند اما در نهایت در پای صندوق های رای خواهند آمد، افزود: پیش بینی می کنیم که حضور مردم اگر بیش تر از دوره های قبل نباشد کمتر نخواهد بود.

 

سخن پایانی

دشمنان نظام و انقلاب همیشه از مدت ها قبل از انتخابات شروع به تبلیغات سوء علیه کشور می کنند تا بتوانند در مرحله اول مردم را از آمدن به پای صندوق های رای ناامید کنند و اگر در این راهکار موفق نشدند، بتوانند در نوع انتخاب مردم اثر بگذارند و افرادی که به سیاست های غربی ها نزدیک تر هستند انتخاب شوند. لذا حضور آگاهانه در پای صندوق های رای می تواند تکلیف حداقل چهار سال آینده کشور را مشخص کند، چنانچه این حضور باشکوه و همراه با انتخاب فردی اصلح و پرتلاش و البته انقلاب باشد، بهره و ثمره آن را خود مردم خواهند برد.

 

 

 

کد خبر 1062082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha