احداث بیش از ۶۱ یادمان شهدای گمنان در استان مرکزی

کریمی از احداث بیش از ۶۱ یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «غلامرضا کریمی» امروز در آیین آغاز عملیات ساخت یادمان شهدای گمنام شهر میلاجرد، با اشاره به اینکه یادمان شهدا نمادی از ایثار و مجاهدت هشت ساله ملت ایران و در راستای ترویج فرهنگ شهادت طلبی است، گفت: وجود این یادمان ها در نقاط مختلف شهری و روستایی علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام شهدا به جوانان درس ایثار و شهادت می دهد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: وجود این یادمان ها یادآور مجاهدت های شهدا و ایثار و از خود گذشتگی آن دلیر مردان در راستای استقلال و امنیت امروز کشور است و همه باید بدانند که ادامه راه آنها تضمین کننده پیروزی های بزرگ است.

 

وی با اشاره به رسالت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که همانا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان کرد: یکی از برنامه های مهم ما در این راستا احداث یادمان های شهدا است که در طول این سال ها علاوه بر اینکه با استقبال خوبی به همراه بوده اثرگذاری مطلوبی نیز داشته است.

 

این مقام مسئول یادمان های شهدا را مکانی برای کسب معرفت نسبت به شهدا و ارزش های اسلامی برای نسل جوان دانست و اضافه کرد: جوانان با حضور در این مکان های معنوی به حرکت در مسیر سیره و منش شهدا تشویق می شوند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بیش از ۶۱ یادمان شهدای گمنام در استان مرکزی احداث شده که ۱۴ یادمان دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و ۱۵۷ شهید گمنام در این یادمان ها به خاک سپرده شده اند.

 

وی اضافه کرد: یادمان شهدای گمنام شهر میلاجرد به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و مشارکت دستگاه هایی چون فرمانداری، شهرداری،بسیج سازندگی، گروه های جهادی و مردم در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم طی سه ماه آینده تکمیل و تبدیل به یک پایگاهی فرهنگی و مذهبی برای جوانان شود.

 

کد خبر 1062356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha