بیکاری ۲۵۰ کارگر در کارخانه چدن خوسف

خسروی اسفزار با اشاره به بیکاری ۲۵۰ کارگر در کارخانه چدن خوسف، گفت: این واحد باید هرچه سریع تر در جهت رفع مشکلات کارگران رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «حسین خسروی اسفزار»  عصر (۱۲ خرداد) در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از کارخانه چدن خوسف اظهار کرد: 250 کارگر کارخانه چدن سال گذشته بیکار شده اند.

 

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف از استاندار درخواست کرد جلسه ای با حضور نمایندگان چدن و صمت برگزار شود تا مشکلات مطرح و در جهت رفع آن اقدام شود.

 

در این جلسه «سید حسن جعفری» مدیر کارخانه چدن خوسف بیان کرد: کارخانه چدن از سال 92 احداث و از سال 97  به صورت آزمایشی تولید خود را آغاز کرده است و هم اکنون تولید به صورت کوره بلند است.

 

کارخانه تولید چدن خاوران، با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تُن با سرمایه گذاری چینی ها به بهره برداری رسیده است، ولی هم اکنون به دلیل مشکلاتی تعطیل شده است. با بهره‌برداری کامل از این واحد تولیدی، برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر نیز به شکل غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

 

بازار هدف برای شمش های تولیدی این کارخانه، علاوه بر داخل، کشورهای چین، پاکستان، هندوستان، افغانستان است، این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی با زیربنای هزار و ۶۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع احداث شده است.

 

 

 

کد خبر 1062773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha