شورای نهادهای فرهنگی در استان ایلام برگزار شد

جلسه شورای نهادهای فرهنگی استان با حضور تعدادی از مدیران کل نهادهای حوزوی، مدیر کل مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و تعدادی از کارشناسان فرهنگی برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در این نشست، با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) و سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار کرد: توصیه می شود که روحانوین و مبلغانی که به سفر تبلیغی می روند و با مردم ارتباط دارند، حتماً به سؤالات متعدد آنان درباره انتخابات پاسخ بدهند.

 

حجت الاسلام« محمد فتاحی» خطاب با روحانیون و مبلغان مذهبی، تصریح کرد: اگر فرد یا افرادی درد دلی و انتقادی از هر شخصی دارند، با حوصله گوش بدهید، پاسخگو باشید و روشن گری کنید، چراکه  سیره مقام معظم رهبری این است که شما هم حلم داشته باشید و عصبانی نشوید. بعضی از مردم مشکلات اقتصادی دارند، با حوصله گوش کنید و بعد با طمأنینه، با علم، با منطق و با اخلاق پاسخ و توضیح بدهید.

 

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز در این جلسه گفت: وظیفه مبلغین و مبلغات ما این است که از فرصت‌های تبلیغی استفاده و مردم را درباره انتخابات روشن کنند.

 

حجت الاسلام احمدی، همکاری نهادهای فرهنگی در مسائل فرهنگی و به ویژه در امر تبلیغ با استفاده از ظرفیت های موجود را مثمر ثمر دانست و افزود: نهادهای حوزوی نقش به سزایی در ساماندهی و انسجام فعالیت ها دارند، ارتقاء، سازماندهی فعالیت های حوزوی و ایجاد هم‌گرایی و همکاری در  فعالیت مشترک، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


 معاون فرهنگی تبلیغی  سازمان تبلیغات اسلامی استان به ارائه راه‌کارهایی به منظور جذب حداکثری پیشنهاد کرد و استفاده از ظرفیت علما، ائمه جمعه و جماعات و... را بسیار موثر دانست.

 

حجه الاسلام رئیسی با بیان اینکه خدمات به طلاب‌ موفق و ممتاز،  باید هدفمند‌ شود، خاطرنشان کرد: حوزه باید مردمی باشد، درهای حوزه‌ها به روی مردم باز باشد و بیشتر از مراکز معنوی و دینی دیگر پایگاه حضور مردم به شمار آید.

 

گفتنی است در پایان این نشست، کارشناسان فرهنگی و مبلغان مذهبی و روحانیون استان، دیدگاه ها و نظرات خود را مطرح کردند.

کد خبر 1062905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha