خرید ۷۸۵ تن گندم بذری از کشاورزان جنوب کرمان 

فاطمه میرساردو گفت: اتحادیه ھامون در بهار سال ۱۴۰۰، با نظارت و تائید کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی تاکنون اقدام به خرید و ذخیره سازی قریب ۷۸۵ تن گندم بذری  رقم مهرگان، در ۲ پایه مادری و پرورشی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «فاطمه میرساردو» گفت: اتحادیه ھامون در بهار سال ۱۴۰۰، با نظارت و تائید کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی تاکنون اقدام به خرید و ذخیره سازی قریب ۷۸۵ تن گندم بذری  رقم مهرگان، در ۲ پایه مادری و پرورشی کرده است.


مدیر سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان با اعلام این خبر، افزود: اتحادیه شرکت ھای تعاونی تولید روستایی جنوب کرمان ( ھامون) یکی از مراکز خرید، بوجاری و بسته بندی بذر گندم در جنوب استان است و با توجه به اهمیت تامین بذور گواھی شده مورد نیاز کشاورزان، این اتحادیه  ۷۸۵ تن گندم بذری از کشاورزان خریداری کرده و روند خرید ھمچنان ادامه دارد.


 وی بیان کرد: اتحادیه تعاونی تولید ھامون با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی منطقه (واحد ثبت و گواھی بذر و نهال ) گندم بذری را ذخیره سازی کرده و پس از سورت، بوجاری، ضدعفونی و لیبل گذاری بذور توسط شرکت ھای تعاونی روستایی و تولید بین کشاورزان منطقه توزیع می شود.


میرساردو تصریح کرد: فرآیند بوجاری، بسته بندی و آماده سازی بذر مورد نیاز گندمکاران در مهرماه آغاز می شود.


 مدیر سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان خیزش تعاونی در راستای مقوله شعار سال که از سوی مقام معظم رھبری تولید، پشتیبانی ھا و مانع زدایی نامیده شده برشمرد و خاطرنشان کرد: سیاست ھای ترسیمی شبکه تعاون روستایی در جنوب در راستای سیاست ھای دولت و در حمایت ازجامعه کشاورزی است.


وی در خاتمه با اشاره به اهمیت بذر در تولیدات بخش کشاورزی، عنوان کرد: بذر اساس تولید در کشاورزی محسوب می شود و به عنوان اولین نهاده مصرفی در انتقال صفات ژنتیکی گیاه نقش غیر قابل انکاری دارد بنابراین عدم استفاده از بذر خوب حتی با صرف انرژی فراوان نیز نمی توان به حداکثر تولید و عملکرد دست یافت.
 

کد خبر 1062907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha