اندیشه و سیره امام خمینی (ره) برای نسل جوان تبیین شود

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه امروزه احیای عزت و سربلندی ملت ایران که متاثر از روحیه خودباوری و اعتماد به نفس است، با تلاش‌ها و زحمات امام خمینی (ره) به دست آمده است گفت: باید افکار، اندیشه و سیره امام راحل بیش از پیش برای نسل جوان تبیین شود.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهار کرد: از اقدامات و تلاش‌های امام راحل در ایران اسلامی، باید از انقلاب شکوهمند اسلامی یاد کنیم که این پدیده یکی از تاثیرگذارترین و تحول‌آفرین‌ترین پدیده‌های دهه‌های اخیر محسوب می‌شود.

 

امام جمعه موقت اندیمشک افزود: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی است که بر اساس آرمان‌های والای اسلامی شکل گرفت و پس از پیروزی انقلاب با رهبری بی‌نظیر ایشان، تحول شگرفی در روابط بین‌الملل و معادلات سیاسی دولت‌ها پدید آمد.

 

وی اذعان کرد: امام راحل با رویکرد مقابله با سلطه ابرقدرت‌های شرق و غرب، ملت‌های اسلامی را با دعوت به ارزش‌های اسلامی فراخواند و با قائل شدن ارتباط مستقیم میان انقلاب و دین مبین اسلام، انقلاب را شرطی برای تحقق آرمان‌های الهی تلقی می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: با توجه به اینکه امام (ره) پس از پیروزی انقلاب، یک دهه هدایت جامعه اسلامی را در یکی از سخت‌ترین برهه‌های تاریخی به ویژه در دوران جنگ تحميلی علیه کشور بر عهده داشت، زندگی، سیره و تلاش‌های ایشان بی‌نظیر و بسیار موثر تلقی می‌شود.

 

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات امام راحل، احیای اسلام ناب محمدی در جهان مادی‌گری به عنوان راه حل برون‌رفت از بن‌بست‌های جهان معاصر بود.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، روح عزت و اقتدار به مسلمانان جهان از جمله مردم ایران بازگردانده شد چرا که پس از سال‌ها مسلمانان به ویژه کشورهای جهان سوم، قرن‌ها در خمودی و انفعال بودند و در پرتو تلاش‌های امام راحل، مقام و منزلت مسلمان و جهان و امت اسلام به عنوان یک قدرت جدید در عصر حاضر مطرح شد.

 

وی ادامه داد: ایجاد روحیه خودباوری در میان مسلمانان و آزادگان جهان، از آثار انقلاب اسلامی و اقدامات امام خمینی (ره) بود که این باعث احیای روحیه غرور ملی و خودباوری در میان مسلمانان به ویژه جامعه ایرانی شد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اضافه کرد: امام راحل در دوران رهبری خردمندانه خود اثبات کردند که کشورهای اسلامی می‌توانند با دوری کردن از سلطه شرق و غرب، یک اصل عملی را به عنوان اصل روابط سیاسی خودشان داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه احیای عزت و سربلندی ملت ایران که متاثر از روحیه خودباوری و اعتماد به نفس است، با تلاش‌ها و زحمات امام خمینی (ره) به آن دست آمده است خاطر نشان کرد: ضرورت دارد افکار، اندیشه و سیره امام راحل بیش از پیش برای نسل جوان تبیین شود.

 

کد خبر 1062964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha