سرمایه گذاری در استان و ایجاد اشتغال بهترین کمک به جوانان است

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر حمایت و سرمایه گذاری بنیاد برکت در راستای تامین آب عشایر و روستاهای استان، گفت: فعالیت های بنیاد برکت در حمایت و خدمت به مردم ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۳ خرداد) در دیدار با «محمود عسکری آزاد» رئیس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی آوردن نام امام راحل جرم بود و امروز نام امام راحل در صدر اخبار جهانی قرار دارد و انقلاب اسلامی در دنیا نور افشانی می کند.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با تقدیر از تلاش و فعالیت های بنیاد برکت در استان، یادآور شد:  در شرایط سختی که جامعه ما نیاز به امیدآفرینی دارد، فعالیت های بنیاد برکت بسیار ارزشمند بوده است، این بنیاد امروز هم در سلامت جامعه ما در راستای تهیه واکسن کرونا  وارد میدان شده که این تلاش ها هم قابل تقدیر است.

 

وی با تاکید بر اینکه در شرایط سخت شیوع کرونا، کمک ها و حمایت های خوبی از سوی بنیاد برکت به مردم استان شده است، ابراز کرد: وقتی مسئولان خود در راس کار عامل باشند مردم هم قدردان آنان هستند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در سال جاری با کمی بارش ها، با کمبود آب در برخی از روستاهای استان مواجه شده ایم، گفت: اگر تدبیری برای تامین آب این روستاها اندیشیده نشود با مهاجرت خانواده های این روستاها که مولد بوده و نقش مهمی در تولیدات دامی و کشاورزی دارند، به شهرها مواجه شده و  در حاشیه شهرها ساکن خواهند شد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: لازم است در این شرایط با برنامه های اجرایی، تلاش کنیم که  با تامین آب این خانوارها در روستاها بمانند، به خاطر محدودیت های اعتباری که سازمان امور عشایری برای تامین آب شرب و آب دام های مناطق روستایی دارند، این سازمان باید  مورد حمایت قرار گیرد و خودروهای آبرسانی سیار در اختیار این سازمان قرار گیرد.

 

وی افزود: مردم عشایر استان ایلام بسیار نجیب هستند، عشایر ما دارای دام مازاد هستند و مجبور می شوند که با توجه به شرایط کم آبی دامشان را بفروشند و از طرفی دام جوان آن ها را با قیمت پایین می خرند و با قیمت چند برابر به بازار می فروشند که لازم است برای جلوگیری از واردات گوشت از دیگر کشورها، دام مازاد عشایر را با قیمت مناسب، برای تامین گوشت کشور خریداری شود.

 

امام جمعه ایلام گفت: روستاهای استان که بخش از زندگی آنها از طریق دامداری تامین می شود نیز به دلیل مشکلات تامین آب مجبور می شوند به حاشیه شهرها مراجعه کرده و ساکن شوند، مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس ماندند و از کیان اسلامی دفاع کردند و امروز با مشکل بیکاری و اشتغال جوانان مواجه هستند و  حتی در بین خانواده های شهدا و جانبازان نیز شاهد بیکاری فرزندان این عزیزان هستیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با تاکید بر اینکه  سرمایه گذاری کلان در استان ضروری است تا زمینه اشتغال این جوانان در استان فراهم شود، یادآور شد: شرکت های خصوصی از جمله بنیاد برکت در استان حضور یابند، مرز بین المللی مهران ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات دارد که اگر کالا در استان تولید شود میزان هزینه کالای تولید شده کاهش خواهد یافت و زمینه صادرات کالا افزایش می یابد و اشغالزایی در این زمینه بهترین کمک برای جوانان استان خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: خانواده های نیازمند که با شیوع کرونا نیز دچار مشکلاتی عدیده ای شده اند، نیاز به بسته های حمایتی دارند و لازم است که مورد توجه قرار گیرند، همین عزیزان هستند که همواره پای نظام انقلاب اسلامی ایستاده اند و باید تلاش شود که دلگرمی مردم به نظام اسلامی با این حمایت ها و ایجاد همدلی افزایش یابد.

کد خبر 1062975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha