حرکت امام راحل حرکت آزادی بخش بشر از حکومت زور و فریب بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حرکت امام راحل حرکت آزادی بخش بشر از حکومت زور و فریب بود و با انقلاب اسلامی مردم مسلط به سرنوشت خود شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد شب گذشته(جمعه ۱۴خرداد)  پس از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

 

آیت الله محسن اراکی در این مراسم با اشاره به خاستگاه قیام ۱۵ خرداد و نقش و جایگاه روحانیّت شیعه در جامعه ایران ادامه داد: در طول ۱۰۰ سال گذشته تاریخ معاصر، روحانیّت مبارز انقلابی به دلیل سیاست‌ها و برنامه‌های ضد اسلامی سلسله قاجار و خاندان پهلوی، توده‌های مردم مسلمان ایران را علیه آن‌ها بسیج کردند.



عضو مجلس خبرگان رهبری قیام امام خمینی (ره) را برای برقراری دین عنوان کرد و افزود: حرکت امام راحل حرکت آزادی بخش بشر از حکومت زور و فریب بود و با انقلاب اسلامی مردم مسلط به سرنوشت خود شدند.


وی با بیان اینکه دنیای غرب و نظام سلطه باعث شده جباران به حکومت برسند خاطر نشان کرد: شیوه حکمرانی رژیم آمریکا نمونه بارز زبونی و ناتوانی دنیای غرب در برقراری عدالت است چرا که موجب شده اقلیت ۱ درصدی بر ۹۹ درصد از جامعه مسلط شود.


آیت الله اراکی گفت: نظام سرمایه داری حتی در ظاهر هم به آزادی رسانه‌ها پایبند نیست و نمونه بارز این موضوع برخورد و حذف تصاویر سردار شهید سلیمانی در فضای مجازی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حاکمیت خدا بر جامعه را در ایران اسلامی مستقر کرد و امروز به برکت این حرکت الهی نام ایران اسلامی به عنوان سمبل ایستادگی، آزادی و آزادگی و دفاع از حقوق بشر شناخته می شود.


آیت الله اراکی در ادامه با تاکید برلزوم حضور و مشارکت گسترده در انتخابات گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو دشمنان را نا امید می کند و برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی است.

کد خبر 1063293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha