نهضت انقلاب اسلامی با نگرش جهانی شکل گرفت

نظری گفت: نهضت انقلاب اسلامی با نگرش جهانی شکل گرفت به طوری که توانست تمدن اسلامی را بنیان بگذارد و اکنون سربازان انقلاب در پیچ بزرگ تاریخ نقش مهمی را ایفا می کنند.

حجت الاسلام «مجتبی نظری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: امام خمینی(ره) موجب جوشش و تحرک در علوم مختلف شد سرچشمه عرفان جدید، فلسفه، فقه و اجتهاد بوده و این علوم را به روز کرد طوری که عارفان، فیلسوفان، فقها و مجتهدان بسیاری را سرسفره خود گردآورد.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: این موضوع در حوزه های مختلف تا به جایی رسید که دانشمندان و بزرگان غربی عصر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را عصر خمینی نامیدند.  

وی افزود: امام راحل نشان داد که اسلام تنها دین نماز، روزه و مسجد نیست بلکه تمام جنبه ها را دربرمی گیرد و با انقلاب اسلامی آن را ثابت کرد و سربازانی مثل شهید چمران و سردار قاسم سلیمانی را تربیت کرد و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب همان پرچم را نه فقط ذهنی بلکه به طور عینی بر دست دارد.  

وی ادامه داد: نهضت انقلاب اسلامی با نگرش جهانی شکل گرفت به طوری که توانست تمدن اسلامی را بنیان بگذارد و اکنون سربازان انقلاب در پیچ بزرگ تاریخ نقش مهمی را ایفا می کنند.

حجت الاسلام نظری همچنین با اشاره به اهمیت مدیریت از دیدگاه امام و اهمیت انتخابات، تاکید کرد: اندیشه های حضرت امام در خصوص مدیریت کشور دیدگاه مترقی بوده بر این اساس مدیران قبل وارد شدن به عرصه مدیریتی باید دیدگاه های حضرت امام را مطالعه کنند.

وی یادآور شد: مدیرانی که به این دیدگاه باور ندارد نباید وارد این عرصه شوند در غیر این صورت ظلم می کنند، چون در دیدگاه امام راحل مسوولین نوکر مردم هستند.  

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی می گوید، جان خودم را نذر مردم کردم و به قول خود وفا کرد، حضرت امام خمینی(ره) سربازان و مدیرانی را می خواهد تا مثل شهید حججی و سردار سلیمانی باشند.  

حجت الاسلام نظری با اشاره به ضرورت حفظ اعتماد مردمی، تاکید کرد: باید اعتمادی را که امام راحل بین مردم ایجاد کرده است مسوولان آنرا حفظ کنند؛ در حقیقت مسوولان باید به دنبال حمایت از فقرا و مستضعفان باشند.

کد خبر 1063338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha