دیپلماسی التماسی مغایر با آرمان امام و انقلاب است

خاتمی با تبیین حرکت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ و انقلاب اسلامی از مذاکرات بی نتیجه سال های اخیر بر اقتصاد مردم، انتقاد کرد و گفت:این دیپلماسی با آرمان های امام خمینی (ره)، انقلاب و اسلام مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوانسار، «سید مسعود خاتمی» در مراسم سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی در خوانسار با یادآوری کشتار رژیم طاغوت در ۱۵ خرداد ۴۲ برای حفظ خود، گفت: امام خمینی (ره) چهره ای واقعی از اسلام و مسئولیت آن در سرنوشت مردم را زمانی که اسلام سکولار تبلیغ می شد، نشان داد.


نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اعتقاد امام خمینی(ره) به وعده الهی را دلیلی بر عدم پذیرش قدرت های استکباری دانست و بیان کرد: یکی از کانونهای مخالفت امام خمینی(ره)، آمریکا، جهانخواران و به ویژه شخص شاه بود و دفاع از مستضعفان و محرومان جامعه به عنوان ولی نعمتان انقلاب از ویژگی های امام خمینی (ره) بود.


وی به اهمیت استقلال کشور در نزد امام خمینی (ره) و محکومیت کاپیتلاسیون اشاره کرد و افرود: امام خمینی (ره)، در نسپردن انقلاب اسلامی به دست نا اهلان و لیبرالها تاکید کرده است زیرا اگر انقلاب به دست افرادی که روح انقلابی ندارند وبه آن اعتقادی ندارند، انقلاب شکست می خورد.

 

دیپلماسی التماسی مغایر با آرمان امام وانقلاب

خاتمی با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) هبچ گاه با استکبار کوتاه نمی آمد و هرکسی عکس حرف امام عمل کند نا اهل و نا محرم است، تاکید کرد: اگر انقلاب به دست لیبرال و نامحرم انقلاب قرار گیرد، به راحتی سر اصول انقلاب معامله می کند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان وابسته کردن اقتصاد کشور به مذاکرات و ادامه اصرار برآن را بک دیپلماسی التماسی همراه با کوچک شدن عرت کشور خواند و تبیبن کرد: این دیپلماسی با آرمان های امام خمینی (ره)، انقلاب و اسلام مغایرت دارد زیرا مذاکره قانون و اصول دارد و دادن حقوق مان برای مذاکره وادادگی است.


وی با یادآوری اینکه اقتصاد کشور در گرو مذاکرات قرار گرفته است در حالی که کوتاه نیامدن طرف های مذاکره ایران از منافع ملی شان روشن است، افزود: روزنامه ها در سال 94، خبر از رفتن تحریم ها دادند ولی سه ماه بعد رییس بانک مرکزی خبر از هیچ داد و هشت ماه بعد، در انتظار ثمر دادن میوه ها از درختی کوچک نشستند،حال چگونه از راستی آزمایی یک روزه برای قانون مصوب مجلس در خصوص تعهدات هسته ای سخن گفته می شود در حالی که پیش از این، هشت ماه فرصت برای میوه دادن کافی نبود؟

 

مردم به کارنامه رای دهند


خاتمی به تلاش پژوهشکده های آمریکایی برای بی اثر کردن مصوبه برجامی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز در مذاکرات وین راه نیافتدند و چه اطمینانی می توان به مذاکره کنندگان با کارنامه برجام کرد؟، هرچند مبحث نفوذ در آن، علنی و روشن شده است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مذاکره با همه براساس تامین منافع ملی باید صورت گیرد، یادآوری کرد: ایران در مذاکرات قبلی به همه تعهدات خود عمل کرد و زیر ساخت های فناوری هسته ای خوددرا غیر فعال کرد اما نه تنها تحریمی برداشته نشد، برتحریم ها افزوده گشت و مردم این موارد را می فهمند


وی خواستار انتخاب فردی امین، دلسوز، پایبند به اصول قانون و انقلاب و خدمت صادقانه به مردم در انتخابات ریاست جمهوری شد و ادامه داد: شورای نگهبان مدافع انقلاب اسلامی است، مردم دعواهای سیاسی را کنار بگذارندو به کارنامه عملکرد کاندیداها نگاه کنند و رای دهند.

 

شهر خوانسار باغ شهر خود راحفظ کند
خاتمی رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم را خواسته بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواند و بیان کرد: نیمی از نقدینگی سال گذشته در اختیار حدود 400 نفر قرار گرفت ولی این پول برای همه مشکل ایجاد می کند و برای مبارزه با فساد، پیش گیری نیاز است زیرا پس از شناسایی جرم، مقداری از اموال بیت المال از میان رفته است.


نماینده خوانسار و گلپایگان در مجلی شورای اسلامی از پیگیری و در نظر گرفتن بودجه برای تونل، آب و فاضلاب، قطار و کمربندی خوانسار خبر داد و گفت: شهر خوانسار نیاز به سه یا چهار برابری در وسعت و حفظ حالت باغ شهری دارد از این رو مجوز ساختمان های بلند در این شهر ندهند.


وی از جانمایی برای بیمارستان جدید شهرستان خوانسار و پیگیری برای تامین نیروهای متخصص شهرستان خبر داد و بیان کرد: شهرستان خوانسار یک شهرستان کشاورزی و دامداری است و دانش دانشکده و دانشگاه های خوانسار باید برای مردم بومی منطقه اثر بخش باشند./
 

کد خبر 1063540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha