یکی از برنامه های کانون های مساجد تربیت نیروی هنرمند متعهد است

مجید خوبی زاده گفت: یکی از برنامه های کانون های مساجد تربیت نیروی هنرمند متعهد است و خوشبختانه یکی از کانون فرهنگی هنری جنوب کرمان که خوب عمل کرده، کانون فرهنگی هنری مصباح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مجید خوبی زاده»، در دیدار با امام جمعه جیرفت، گفت: یکی از اقدامات کانون های مساجد نهادینه کردن فرهنگ و هنر در مساجد است و تاکنون فعالیت های موثری در این زمینه داشته اند و در جنوب کرمان قریب ۵۰۰ کانون در این راستا فعالیت دارند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: یکی از اقدامات ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای انعکاس فعالیت ها و نیز ثبت ایده های مسجدی راه اندازی سامانه بچه های مسجد است.


وی افزود: کانون های مساجد با ثبت گزارش فعالیت های خود در این سامانه امتیاز کسب کرده و حائز رتبه می شوند و در ارزیابی کانون ها تاکنون تعدادی از کانون های مساجد جنوب کرمان شایسته تقدیر شده اند.

 
خوبی زاده اظهار کرد: یکی از برنامه های کانون های مساجد تربیت نیروی هنرمند متعهد است و خوشبختانه یکی از کانون فرهنگی هنری جنوب کرمان که خوب عمل کرده، کانون فرهنگی هنری مصباح است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: این کانون فرهنگی هنری سال گذشته با تولید فیلم کوتاه در جشنواره عمار حائز رتبه برتر شد و در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی در شهرستان کهنوج کتابخانه فاطمه ها فعالیت های چشمگیری دارد.


وی با اشاره به اجرای چندین طرح در سطح مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: جنوب کرمان از مناطق کم تر توسعه یافته و کم برخوردار است و مساجد با مشکل کمبود قرآن و مفاتیح الجنان مواجه بودند بنابراین تصمیم گرفتیم از طریق اجرای طرح خیرات قرآن خیراتی ماندگار با جلب نذورات مردمی و حمایت خیرین این مشکلات را رفع کنیم.


خوبی زاده ابراز کرد: یکی دیگر از طرح و برنامه های این ستاد، راه اندازی طرح نهج البلاغه خوانی است که با هدف آشنایی مردم با این کتاب ارزشمند و ترویج معارف آن در سطح جامعه برگزار شده و بر همین اساس تعداد ۲۰ گروه مجازی زیر نظر مربیان مجرب راه اندازی شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: طرح مسجد دوستدار خانواده از سایر طرح و برنامه های این ستاد در مدت ۳ سال گذشته است که از مسجد حضرت زهرا (س) آغاز شد تا از این طریق به مجاورین مسجد خدمات و برنامه هایی ارائه دهد.


در خاتمه یادآور شد: در لبیک به ندای رهبری مبنی بر کمک مومنانه، از طریق برقراری ارتباط با موسسات خیریه و کانون های فرهنگی هنری در شهرهای قم و تهران توانستیم قریب ۸۰۰ میلیون تومان کمک در قالب بسته های معیشتی و گوشت قربانی جمع آوری کرده و در بین خانوارهای نیازمند توزیع کنیم.

کد خبر 1064005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha