اهالی فرهنگ و هنر در انتخاب اصلح به مردم کمک کنند

حجت الاسلام طالبی مازندرانی با بیان اینکه انتخابات به ظاهر یک رای دادن ساده است اما در معنا سرنوشت یک کشور را تعیین می کند، گفت: اهالی فرهنگ و هنر مردم را به مشارکت در انتخابات و رای دادن به فردی اصلح ترغیب کنند.

«حجت الاسلام صادق طالبی مازندرانی» در مورد نقش اهالی فرهنگ و هنر در انتخابات به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: هر هنرمندی تلاش می کند هنرش را به بهترین شکل ارائه دهد. به عنوان مثال نقاش زمانی که می خواهد نقشی بکشد، ایده پردازی می کند تا بتواند طرح زیبایی را خلق کند. اهالی فرهنگ و هنر نیز باید زیبایی ها را به مردم نشان دهند. خداوند متعال در قرآن کریم مکرر به پیامبران گفته است که زیبایی های پرستش و عبادت را برای مردم بیان کنید تا مردم با خدا بهتر آشنا شوند. در قرآن آمده است که دنبال نمره بالاتر باشید، به زبان امروز یعنی اصلح. بر این اساس اهالی فرهنگ و هنر باید اصلح را با زبان حقیقت، هنر و قرآن به مردم معرفی کنند تا مردم دنبال بهتر باشند یعنی کسی که بتواند سازندگی و پیشرفت مملکت را رقم بزند و مشکلات را حل کند. 

 

این نویسنده، مترجم و پژوهشگر اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر باید آگاهی مردم را نسبت به کاندیداها افزایش دهند؛ به عنوان مثال در این دوره هفت کاندیدای بزرگوار برای ریاست جمهوری مطرح شدند. باید تحقیق و بررسی کرد که نمره کدام بالاتر است، کدام یک بهتر می تواند مشکلات مردم را حل کند، کدام یک بهتر می تواند مدیریت داشته باشد و کشور را به پیشرفت و جایگاه بالاتری برساند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش اهالی فرهنگ و هنر در حضور پررنگ مردم در انتخابات اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر اعم از محقق، نویسنده، هنرپیشه، خبرنگار و مبلغ دینی در جامعه الگو هستند. از هر یک از این افراد الگوبرداری می شود. اهالی فرهنگ و هنر بهترین اهرم هستند و می توانند دیگران را ترغیب کنند؛ به عنوان مثال خبرنگار خبری را در سایت قرار می دهد. 10 هزار نفر آن خبر را می بینند. اگر از آن تعداد فقط هزار نفر تحت تاثیر قرار گیرند و الگوبرداری کنند و به 50 نفر آن مطلب را بگویند، 50 هزار نفر تحت تاثیر یک خبر قرار می گیرند. اهالی فرهنگ و هنر به نوعی به عنوان الگو مطرح هستند، بر این اساس باید در انتخابات مردم را آگاه کنند تا آنها بتوانند فردی اصلح و بهتر را انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام طالبی مازندرانی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان هستند که الگویشان بازیگر ،فوتبالیست، نویسنده و شاعر است. بر این اساس وظیفه اهالی فرهنگ و هنر سنگین است. اهالی فرهنگ و هنر می توانند جوانان را تحت تاثیر قرار دهند. مردم هم به اهالی فرهنگ و هنر اعتماد دارند. بر این اساس این عزیزان باید با تفکری درست، الگویی زیبا را ارایه دهند و مردم را به شرکت در انتخابات و رای دادن به فردی اصلح و بهتر ترغیب کنند.

 

نویسنده کتاب هایی هچون بانوی کرامت، مسافر عشق، نوروزنامه، صحیفه حسینی، مصیبت نامه حضرت ابوالفضل (ع)، فضایل حضرت زینب و طب الائمه خاطرنشان کرد: انتخابات به ظاهر یک رای دادن است اما در معنا سرگذشت یک کشور را تعیین می کند. متاسفانه گاهی ما متوجه اهمیت انتخابات نیستیم. سرگذشت جامعه با یک برگه کاغذ رقم می خورد. خواهش می کنم از همه هموطنان که تلاش کنند انتخابات پرشور برگزار شود. در برخی از کشورها شرایط بدتر از کشور ماست اما مردم در انتخابات شرکت می کنند. مردم بعضی کشورها آسایش و آرامش ما را ندارند اما رای می دهند. مطمئنا با شرکتی پرشور در انتخابات، ایران پیشرفته تر خواهد شد. کشور ما کشور صاحب الزمان است و رهبری داریم عزیزتر از جان و باید به فرمایشات ایشان لبیک گفت، در انتخابات شرکت کرد و فردی اصلح را برای کشور انتخاب کرد.

 

کد خبر 1064176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha