رشد علمی مشهد در زمینه علمی و فعالیت های تولیدی خوب است

اکبری تالار پشتی گفت: مشهد رشد خوبی از نطر علمی، کارهای تولیدی و صنایع غدایی دارد و صنعت خراسان با تقویت ظرفیت های موجود ارتقا پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عزت الله اکبری تالار پشتی» امروز چهارشنبه (19 خرداد) در در بازدید رییس کمسیون صنایع و معادن مجلس اسلامي از مرکز توسعه فناوری های پيشرفته ( CAT) دانشگاه فردوسي مشهد و مجموعه فرانگران نوين بیان کرد: در زمان رژیم شاهنشاهی ساواک تلاش می کرد تا نخبگان اجازه رشد نداشته باشند و نخبگان با مشکلات زیادی برای ادامه فعالیت مواجه بودند.پ

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شما جوانان و نخبگان در فضای امنیت محض تحصیل می کنید و این مسئله وظایف و تکالیف شما را نسبت به کشور دو چندان می کند.

 

وی گفت: تشکیل انجمن در کف و به عنوان یک انژیو خوب است اما شما باید شخصیت حقوقی داشته باشید لذا انتظار است تا کنسرسیوم های مختلف داشته باشید تا در عرصه های جهانی فعالیت کنید.

 

وی با انتقاد از شرایط موجود نسبت به نخبگان گفت: متاسفانه دولت ها و به ویژه در دولت کنونی جایی برای فرهیختگان جامعه در نظر نگرفته است و نه تنها از آنها برای پیشرفت کشور استفاده نکرده است بلکه سد راه فعالیت آنها شده است.


اکبری اظهار داشت: ۱۴۰ سفارتخانه در دنیا داریم که اگر هر کدام تنها یک سرمایه گذار را چذب نمایند، 140 قلم کالای ما در بازار بین الملی به فروس خواهد رسید.


وی با بیان اینکه مشهد رشد خوبی از نطر علمی، کارهای تولیدی و صنایع غدایی دارد؛ گفت: صنعت خراسان با تقویت ظرفیت های موجود ارتقا پیدا خواهد کرد و این نیازمند تلاش نخبگانی در راستای حضور در بازار بین المللی است.

 

 

کد خبر 1064414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha