تجمعات خانوادگی آمار ابتلا به کرونا را افزایش می دهد 

اصغر مکارم گفت: زندگی تجمعی در  فصل گرما یکی از دلایل افزایش کرونا است و این مقاومتی که در موج جدید کرونا وجود دارد دلیل عمده آن شیوه زندگی ما در فصل گرما ست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۱۹ خرداد نشست شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سالن ابن سینا جیرفت برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این نشست، گفت: مسئله‌ای که همچنان یکی از مشکلات عمده ما است و منابع و نیروی دانشگاه علوم پزشکی را مصروف خود کرده، مدیریت بیماری کرونا است، متاسفانه پیکی که در حال حاضر در منطقه درگیر آن هستیم این موج نزولی نیست اگر چه خیلی افزایشی نیست اما انتظار ما این بود که روند ابتلا کاهش یافته و وضعیت به حالت عادی برگردد و این امر محقق نشد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به دلایل مقاومت بیماری در منطقه، افزود: اولین دلیل کم توجهی عده‌ای از سیاستگذاران، مسئولین و مردم است که همگی دوز حساسیت ها را کم کردند و موجب شده تا الان کرونا وجود داشته باشد، به هرحال باید با آن زندگی کرد، حذف بیماری ممکن است مدت ها طول بکشد و اگر با کرونا زندگی کرده و بر آن غلبه کنیم، هنر است نه این که کرونا از ما کشته سازی کند.


وی با بیان این مطلب که عادی انگاری در بین مردم مرسوم شده و این به ما لطمه وارد می کند، عنوان کرد: مسئولین محلی باید کمک کنند تا شرایط لازم فراهم شده و اپیدمی پایان یابد.


مکارم تجمعات خانواده ها با توجه به گرمای هوا در افزایش آمار منطقه، موثر دانست و خاطرنشان کرد: زندگی تجمعی در  فصل گرما یکی از دلایل افزایش کرونا است و این مقاومتی که در موج جدید کرونا وجود دارد دلیل عمده آن شیوه زندگی ما در فصل گرما ست.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: نقش مردم برای کنترل بیماری هنگامی که از برگزاری تجمعات خانوادکی پرهیز کنند، پررنگ‌تر می‌شود چرا که تجمع ها در محیط سربسته باید توسط  مردم کنترل شود و آنها باید فعلا جمع های خانوادگی را کنار بگذارند اگر چه قبل از کرونا همواره ما به دنبال فراهم کردن زمینه برای این دورهمی های خانوادگی بودیم اما در شرایط امروز کرونا این تجمع یک ضرر  برای حفظ جان همنوعان محسوب می شود.


وی تصریح کرد: آمار بیماری کرونا در جنوب کرمان نشان می دهد که ما در کنترل تجمع های غیرقانونی موفقیتی نداشتیم مراسم عزا و عروسی به شکلی برقرار هستند همه این عوامل موجب شده تا آمار کرونا در طول ۲ ماه اخیر همچنان در خیزی صعودی حرکت کند.


مکارم اضافه کرد: شرایط فرهنگی جامعه ما بدین گونه است اما باید در حوزه بهداشت و پیشگیری بیشتر حرکت و تلاش کنیم تا آمار بیماری در منطقه سیر نزولی پیدا کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تاکید بر تشدید نظارت در مناطقی که ترددهای بالایی با استان های همجوار همچون استان هرمزگان دارند، بیان کرد: با توجه به تردد مردم این مناطق باید حساسیت بیشتری در کنترل بیماری توسط کارشناسان بهداشتی صورت گیرد چرا که اگر حساسیت بر نظارت و کنترل این مناطق وجود نداشته باشد می‌تواند مهمترین عامل افزایش آمار بیماری در جنوب کرمان باشد.


وی با اشاره بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حین فعالیت ها و تبلیغات انتخاباتی، عنوان کرد: مردم حق دارند در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند و مسئولین نیز باید این فضا را فراهم کنند.


مکارم در خاتمه تاکید کرد: انقلاب اسلامی بعد از 42 سال پابرجا بوده و این دستاوردی است که به راحتی به دست نیامده مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است، اگر دشمن به دنبال با مشکلات اقتصادی مشارکت مردم در انتخابات را پایین بیاورد سخت در اشتباه است.

کد خبر 1064427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha