حوزه علمیه در عرصه های مختلف انقلاب حضوری فداکارانه داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با تأکید بر اینکه حوزه علمیه در عرصه های مختلف انقلاب حضوری فداکارانه داشته باشد، گفت: حوزه علمیه امروز در عرصه انتخابات و دعوت برای مشارکت حداکثری رسالتی خطیر بر دوش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(20خرداد)، در دیدار با مدیر و معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان لرستان اظهارداشت: روحانیت استان لرستان با کار تبلیغ توانستند پرچم دین و دیانت را برافراشته نگه دارند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان به اهمیت و نقش حوزه علمیه در بصیرت افزایی و هدایت دینی جامعه اشاره کرد و گفت: برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه خواهران از جهت کمی و کیفی گسترش یافته است.

 

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی حوزه های علمیه، افزود: گام دوم انقلاب اسلامی بر اخلاق و معنویت تأکید شده  است و باید در حوزه های علمیه و مدارس علمیه خواهران مورد توجه قرار گیرد.

 

اخلاق و معنویت باید در وجود تربیت شدگان حوزه علمیه تراوش کند

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران از جهت تعلیم و تربیت خواهران دین شناس و توانمند در امر تبلیغ و آشنا به معارف اهل بیت عصمت و طهارت موفق عمل کرده اند.

 

وی با تأکید بر ضرورت گسترس تعلیم و اخلاق معنویت در جامعه، اظهارداشت: در حوزه علمیه به عنوان مرکز آموزشی، پژوهشی و علمی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تربیت شدگان حوزه اخلاق و معنویت در وجودشان تراوش کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه کاستی ها در حوزه علمیه قابل قبول نیست، گفت: طلاب باید به گونه ای تربیت شوند که با آمادگی اخلاقی، علمی و پژوهشی در جامعه پاسخگوی نیاز مراجعین و الگوی موفقی در جامعه باشد.

 

وی اظهار کرد: کمیت در حوزه های علمیه پسندیده بوده و پسندیده تر از کمیت برخورداری خواهران فارغ التحصیل حوزه علمیه از اخلاق و معنویت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: کیفی سازی و انقلابی بودن و انقلابی ماندن در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: حوزه علمیه باید در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی همچون انتخابات باید حضوری فداکارانه و مجاهدانه داشته باشد.

 

کد خبر 1064603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha