گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی فعال در استان آذربایجان‌شرقی با حضور امام جمعه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در گردهمایی مدیران موسسه های قرآنی استان، اظهار داشت: امروز دستگاه‌های مختلفی در زمینه قرآنی مسئولیت دارند که باید همه این‌ها یک جا جمع بشوند و از امکانات همدیگر استفاده و هم افزایی کنند و برای فعال کردن و هم افزایی و نیز تحقق آرمان‌های دینی و قرآنی باید تلاش های وافری کرد چون قرآن تابلوی هدایت گری برای بشر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: نباید از فعالیت‌های فردی چشم پوشی کرد، تبلیغ و توسعه فرهنگ قرآنی از ضروریات فرهنگی امروز جامعه ما محسوب می‌شود و برای حرکت در مسیر درست، جدیت و قاطعیت لازم است.

آل هاشم با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت های قرآنی ایثار و فداکاری لازم است، یادآور شد: اگر می‌خواهید فرهنگ دینی شما به سرقت نرود باید محافظت کنید، مردم باید باور کنند که اگر فرهنگ دینی در جامعه ما حاکم نباشد فرزندان ما به خطر خواهند افتاد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی نباید از شکل مردمی خارج شود و نباید فعالیت تشکیلاتی باعث تعطیلی جلسات و کلاس‌های قرآنی در مساجد شود؛ موازی کاری در انجام فعالیت‌های قرآنی باعث تلف شدن انرژی و کاهش نشاط جامعه قرآنی شده و بر کیفیت نتیجه فعالیت‌ها اثر منفی دارد، از این رو برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه باید جدیت داشت و مرعوب جنگ تبلیغاتی غرب نشد.

امام جمعه تبریز به موضوع انتخابات آینده نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مایوس شدن دشمنان با شرکت حداکثری در انتخابات محقق می شود، گفت: با حضور حداکثری و شرکت گسترده در انتخابات ۲۸ خرداد باز هم دشمنان ایران اسلامی را مایوس می‌کنیم.

آل هاشم اظهارکرد: دشمن سعی دارد مشارکت ما حداکثری نباشد، لذا باید با حضور حداکثری و شرکت گسترده به یاوه گویی‌های دشمنان پاسخ  دندان شکن بدهیم.

کد خبر 1064844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha