کتاب «تنفس ممنوع» توسط نویسنده جهرمی منتشر شد

کتاب «تنفس ممنوع» پیرامون خاطراتی از بهداشت و درمان در اسارت به همت «عبدالمجید رحمانیان» چاپ و روانه بازار کتاب شد.

«عبدالمجید رحمانیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: کتاب «تنفس ممنوع» بازگویی خاطراتی از وضعیت بهداشت و درمان در دوران اسارت است که در 304 صفحه به نگارش در آمده است.

 

این نویسنده کتاب های دفاع مقدس با اشاره به اینکه این کتاب در سه فصل و هفت گفتار منتشر شده است، افزود: بهداشت در اسارت، امکانات پزشکی دشمن، تنگناها و رفتار پزشکی و بیماری ها در اسارت و درمان آنها سه فصل این کتاب را به خود اختصاص داده است.

 

وی ادامه داد: همچنین پایان بخش کتاب نیز مواردی از قرارداد ژنو راجع به معامله با اسیران جنگی بیان شده است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه در این کتاب 308 خاطره برگزیده آورده شده است، عنوان کرد: پس از 2 سال تحقیق و پژوهش، اطلاعاتی همه جانبه پیرامون موضوع از 20 اردوگاه و چندین زندان عراقی که اسرای ایرانی در  آن جا نگه داشته می شدند جمع آوری و با بسیاری از آزادگان مصاحبه کرده و سپس به تدوین و نگارش کتاب پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون کتابی مستقل پیرامون بهداشت و درمان در اسارتگاه های و آن همه وقایع روزمره و جانسوز نگاشته نشده است، خاطرنشان کرد: کسانی که به هر طریقی در طول جنگ به اسارت بعثی های عراقی در آمده اند کم و بیش به نابسمانی بهداشتی به ویژه در زمینه آب، غذا، پوشاک، سرویس های بهداشتی و نظافت محیط سرو کار داشته و هر روز کوتاهی مسئولان عراقی را مشاهده کرده اند.

 

این نویسنده کتاب های دفاع مقدس اظهار داشت: علاوه بر این رسیدگی نکردن عراقی ها در درمان بیماری ها و بد اخلاقی پزشکان یا کینه جویی و رفتارهای انتقام جویانه آنها را می دیده اند.

 

به گزارش شبستان، کتاب «تنفس ممنوع» در شمارگان هزار نسخه به همت انتشارات «پیام آزادگان» چاپ و منتشر شده است.

کد خبر 1065054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha