لزوم ارتقاء کیفیت و ارزش محصولات گیلان برای رونق بیشتر صادرات

زارع گفت: کیفیت و ارزش محصولات صادراتی گیلان ارتقا یافته و با استانداردسازی بیشتر این محصولات می‌توانیم رونق این فرآیند را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (دوشنبه، ۲۴ خرداد) در جلسه مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به آستارا و بازدید از پایانه مرزی این شهر اظهارداشت: با تکمیل گمرک آستارا و راه آهن رشت_آستارا و اتصال به بندر کاسپین و انزلی شاهد افزایش میزان صادرات در این محور خواهیم بود.

 

استاندار گیلان با اشاره به افزایش سهم محصولات کشاورزی استان در سال ۹۹ که رکوردی جدید طی ۱۰ سال گذشته بوده است افزود: کیفیت و ارزش محصولات صادراتی گیلان ارتقا یافته و با استانداردسازی بیشتر این محصولات می‌توانیم رونق این فرآیند را شاهد باشیم.

 

وی درخواست سرمایه‌گذاران در احداث پایانه محصولات کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه شاهد سیر صعودی صادرات غیرنفتی از بنادر انزلی، آستارا و کاسپین هستیم که با توجه به ظرفیت‌های گیلان امکان دستیابی به هدف‌گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات استان تحقق می‌یابد.

 

زارع با اشاره به سهم بالای صنایع دستی استان در توسعه صادرات غیرنفتی و ثبت ۸۵ هنر دستی گیلان اذعان کرد: باید با توجه به استقبال از صنایع دستی گیلان، بستر لازم جهت صادرات بیشتر این محصولات فراهم شود.

 

وی چادر شب بافی قاسم آباد گیلان را محور معرفی صنایع دستی استان در اقصی نقاط دنیا دانست و تاکید کرد: این صنایع میراث اجداد و نیاکان ما بوده که نیازمند حمایت و توسعه هستند و امکان صادرات ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در سال های نخست را دارد.

 

استاندار گیلان در پایان به انتخابات ۲۸ خرداد به‌عنوان مهمترین رویداد سیاسی امسال و لزوم مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی پرشور اشاره و تاکید کرد: مردم در انتخابات ۲۸ خرداد با حضوری قاطع و پرشور حماسه‌ای دیگر را رقم خواهند زد.

 

 

کد خبر 1065807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha