افتتاح مرکز تخصصی درمان و جراحی چشم حضرت زینب(ع) در کربلا

مرکز تخصصی درمان و جراحی چشم حضرت زینب(ع) در چارچوب پروژه خدماتی و بهداشتی آستان مقدس امام حسین(ع) به دستور نماینده آیت الله سیستانی در کربلای معلی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، دکتر ستار السعدی، رئیس اداره بهداشت و آموزش پزشکی در حرم امام حسین(ع) گفت: به دستور شیح عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی آستان امام حسین(ع)، مرکز جدید خدمات درمانی تخصصی درمان و جراحی چشم حضرت زینب(ع) در کربلا افتتاح شد.

 

رئیس اداره بهداشت و آموزش پزشکی در حرم امام حسین(ع) افزود: هدف از این توسعه جدید کاهش درد و تسکین بار شهروندان عراقی است.

 

وی ادامه داد: این مرکز به طور مشترک توسط آستان حسینی و اداره بهداشت در کربلا اداره می شود. این آستان با این توسعه جدید به گسترش این مکان و اضافه شدن شماری از مشاوران زن به این مجموعه و افزایش تعداد تخت ها برای بستری بیماران کمک کرد.

 

السعدی گفت: مهم ترین نقطه در این توسعه، فراهم کردن عمل برای برش مایع زجاجیه در چشم است. شهروند عراق برای انجام این چنین عملی به خارج مسافرت می کند. این عمل اکنون توسط ماهرین پزشکان عراقی و خارجی با قیمت رایگان برای شیفت صبح و با قیمت یارانه ای برای شیفت عصر انجام می شود.

 

وی افزود: این مرکز به جدیدترین تجهیزات پزشکی مدرن مجهز است. این مکرز به پیوند قرنیه و عمل های پیچیده اقدام می کند.

 

آستان مقدس حسینی با توصیه ها و دستور نماینده مرجعیت عالی دینی به اجرای پروژه های خدماتی و ویژه در بخش بهداشتی اقدام می کند. همچنین خدمات درمانی رایگان را به شهروندان به خصوص خانواده های شهدا و فقرا و کسانی که درآمد محدودی دارند، ارایه می کند.   

کد خبر 1066015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha